Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:38:03 GMT

محصولات کشاورزی خام‌فروشی نشود/ توسعه صنایع تبدیلی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۳۵۳۰۶

محصولات کشاورزی خام‌فروشی نشود/ توسعه صنایع تبدیلی

دشتی- معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم پرهیز از خام‌فروشی محصولات کشاورزی گفت: دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌کنند و صنایع باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی صبح یکشنبه در آئین افتتاح طرح آبیاری در شهرستان دشتی با بیان اینکه سالانه ۵ میلیون تن مرکبات در دوخطه شمال و جنوب کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر حاضر برخی از حشره‌ها خسارت زیادی به باغات کشور وارد کرده است که ضرورت دارد کشاورزان در خرید نهال‌های خود دقت بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیماری جاروک چندین هزار هکتار از لیموترش‌های منطقه جنوب کشور را نابود کرده است، افزود: بیماری جاروک به‌وسیله نوعی حشره کوچک منتقل می‌شود تغذیه این حشره از شیره درختان لیمو هست که شیره درختان را می‌مکد بیماری را از درخت آلوده به درخت سالم منتقل می‌کند حشره و باعث ضعف و مرگ تدریجی گیاه می‌شود.

 طهماسبی بیان کرد: از کاشت ارقام حساس لیموترش و سایر مرکباتی که در برابر بیماری جاروک حساس هستند جلوگیری شود و با استفاده از ارقام بومی مقاوم مانند پرشین لایم و احداث باغات جدید با استفاده از نهال‌های گواهی‌شده و عاری از بیماری با پایه‌های مقاوم انجام شود.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پس از برجام ارتباطات با اتحادیه اروپا و دست‌یابی به نهال های جدید بیشتر شده است گفت:  نیاز به سرمایه‌گذاری درزمینهٔ بذر و نهال اصلاح‌شده وجود دارد و در حوزه طیور و دام نیز نیازمند به همکاری با اتحادیه اروپا هستیم.

وی افزود: حدود ۴۰۰ اقلیم بزرگ و کوچک در ایران وجود دارد ویترین تنوع اقلیمی و زیستی از ویژگی‌های بارز است و ایران به‌شدت نیازمند محصولات گلخانه‌ای است.

طهماسبی بیان کرد: در زمینه نهال اصلاح‌شده نیز باغ مادری در زمینه هسته دارها و دانه‌دارها مثل سیب، گلابی، شلیل و درزمینهٔ مرکبات هم یک باغ مادری ایجادشده و اگر کسانی می‌خواهند نهال گواهی‌شده به منطقه حمل کنند حتماً باید از منابع دقیقی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: کشاورزان خام فروشی نکنند و برای این‌که ارزش‌افزوده فراهم شود در استان بوشهر و شهرستان دشتی کارخانه و صنایع دایر کنند دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌کنند و وام‌های شش‌درصدی توسعه روستایی و اشتغال فراگیر آماده پرداخت است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۳۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اثرگذاری مذاکرات و افزایش تعاملات تجاری همدان از دستاوردهای حضور در نمایشگاه اکسپو است. - اخبار استانها -

مسعود ایمانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: افزایش تعاملات تجاری، مذاکرات مختلف در دو محور صادرات و سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش از دستاوردهای مهم حضور استان همدان در نمایشگاه امسال به شمار می‌رود که در چند روز گذشته رقم خورده است.

وی افزود: در این ایام با هیئت‌های مختلف از جمله افغانستان، مغولستان، پاکستان، ترکیه و غیره نشست‌هایی برگزار و گفت‌وگوهایی انجام شده تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

ایمانی با بیان اینکه نمایندگان و تولیدکنندگان استان با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند، گفت: امیدواریم با حمایت‌های دولت و پیگیری‌ها در آینده شاهد رفع موانع و تسهیل روند تولید و افزایش محصولات صادراتی استان همدان باشیم.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین گفت: اکنون برخی محصولات از جمله کشمش و سفال که برند محصولات ما در دو بخش صنایع دستی و کشاورزی هستند بازارهای صادراتی مطلوبی را به‌دست آورده‌اند که در تلاشیم از این فرصت استفاده کنیم و بازارهای هدف و تنوع محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

ایمانی افزود: تشکیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته می‌شود،بر همین اساس باتوجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد توسعه این ظرفیت و زنجیره‌ها از جمله برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع بخشی به بازارهای صادراتی است و خوشبختانه امسال سطح حضور مقامات تجاری در نمایشگاه ارتقاء یافته است.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه کیفیت نشست‌های B2B برای ارتقاء پیشبرد اهداف تجاری مناسب است، بیان کردی تقویت مشوق‌های صادراتی با هدف تکریم بخش خصوصی می‌تواند باعث افزایش چشم انداز صادراتی و مقاصد صادراتی محصولات ما شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران