Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@17:56:22 GMT

مأمور امنیتی در جلسه قرآن

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۴۹۲۵۳

مأمور امنیتی در جلسه قرآن

احمد حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی کشور و معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ذکر خاطره‌ای از دوران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، جلسات هفتگی و خانگی قرآن برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: این جلسات هفتگی ابتدا با تلاوت قرآن از سوی افراد حاضر در جلسه آغاز می‌شد و در ادامه نیز برنامه‌های سخنرانی و نیز مداحی یا مولودی‌خوانی‌ اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، متأسفانه در آن ایام جلسات تخصصی قرآن کریم به جز چند جلسه که آن جلسات نیز مربوط به مرحومان استادان ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و محمدتقی مروت می‌شد، بسیار کم بود.
پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه با بیان اینکه جلسات تخصصی قرآن پیش از انقلاب اسلامی بسیار انگشت‌شمار بود، تصریح کرد: بنده به یاد دارم که در سال 56، روزی در جلسه قرآنی که در محله خود داشتیم(واقع در خیابان 15 خرداد شرقی، کوچه شهید عباسی) و در آن ایام خفقان نیز برگزار می‌شد، مشاهده کردیم که یک فرد قد بلند و عینکی وارد جلسه ما شد که ما نیز وی را نمی‌شناختیم!
حاجی‌شریف اظهار کرد: این شخص که ما نیز هیچ آشنایی با وی نداشتیم، به جلسه وارد شد و نیم ساعتی نیز در جلسه حضور داشت و سپس، پس از برانداز کردن افراد حاضر در جلسه و برنامه‌های مختلف آن، جلسه را ترک کرد. پس از رفتن این فرد یکی از بچه‌محل‌ها به ما گفت که آیا شما این فرد را می‌شناختید؟ که ما نیز در پاسخ گفتیم که نه و این دوست ما گفت که این شخص از کلانتری بازار آمده بود و چون شنیده بود که اینجا جلسه برگزار می‌شود، به جلسه آمده بود و هنگامی نیز که مشاهده کرده بود که این جلسه تنها یک جلسه قرآن است و مسائل سیاسی در آن مطرح نمی‌شود، آن را ترک کرده بود.
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در پایان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی فضای بسته‌ای در جامعه وجود داشت، بیان کرد: الحمدلله امروز جلسات قرآن بسیار خوبی در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود ولی در آن زمان هیچ یک از ما اجازه حرف زدن نداشتیم و حتی برادر به برادر خود اعتماد نداشت و فضای بسیار سنگینی بر جامعه حکمفرما بود. ولی هم‌اکنون الحمدلله همگان از شخص اول مملکت گرفته تا تمامی آحاد مردم می‌توانند به راحتی و در آزادی کامل حرف خود را بیان کنند و نسبت به برگزاری جلسات مختلف قرآن کریم اعم از تخصصی و عمومی اقدام کنند.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند