Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@00:04:49 GMT

شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۵۹۰۸۴

شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از ممنوعیت شکار پرندگان وحشی در استان تهران باتوجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبرگفت: بر اساس اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ورود ویروس H۵N۶ آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کشور و با توجه به تلفات پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در برخی تالاب‌های کشور و تائید آلودگی پرندگان مهاجر در برخی از تالاب‌ها، شکار پرندگان وحشی در استان تهران ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گشت، کنترل و پایش ماموران اجرایی در مناطق حساس استان مانند تالا‌ب‌ها و رودخانه شور تشدید شده است، افزود: با تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان با مشاهده هر گونه تلفات، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

میرزاکریمی در پایان از شهروندان خواست از هرگونه شکار و صید پرندگان وحشی خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان وحشی موضوع را به پاسگاه‌های محیط بانی، ادارات شهرستانی و یا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به شماره‌های ۷۷۳۵۵۷۸۱، سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ اطلاع دهند و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف شده جدا خودداری کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۵۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران