Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ساعت امروز در سالن جلسات شورای شهر برگزار و اصلاح متمم بودجه سال 1396 برخی از دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام؛ پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ساعت 9 صبح امروز دوشنبه مورخ 23 بهمن ماه در سالن جلسات شورای شهر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه موضوع اصلاح و متمم بودجه سال 1396 برخی از دستگاه های زیر مجموعه شهرداری مشهد؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. خلاصه مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد:  

 

*افزایش 37 درصدی منابع و مصارف سازمان اتوبوس رانی مشهد

 

اصلاح و متمم بودجه سال 1396 سازمان اتوبوس رانی که از حیث منابع به مبلغ  ۲,۵۲۶,۴۳۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۲,۵۲۶,۴۳۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف 37 درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و با لحاظ تبصره های زیر به تصویب رسید:

 

تبصره 1 : شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است، گزارش بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی به حومه شهر مشهد را تهیه و نسبت به تامین اعتبار هزینه مذکور از طریق مراجع ذیربط اقدام و نتیجه را حداکثر ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه شود.

 

تبصره 2 : شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به تهیه گزارش عارضه یابی و آسیب شناسی دلایل کاهش میزان رضایتمندی مردم و کاهش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی(اتوبوسرانی) و همچنین راهکارهای اصلاحی پیشنهادی، اقدام کرده و نتایج آن را حداکثر ظرف مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

 

تبصره 3 : با توجه به شرایط خاص تبلیغات در وسایل نقلیه عمومی، مقرر شد تبلیغات در بدنه و داخل اتوبوس و درآمدهای آن از مصوبه شماره 6387/94/4/ ش مورخ 14 مردا سال 95 شورای اسلامی شهر مستثنی شود.

 

*کاهش 11 درصدی منابع و مصارف سازمان تاکسی رانی مشهد

 

اصلاح بودجه سال 1396 سازمان تاکسی رانی که از حیث منابع به مبلغ ,۵۶,۸۵۴,۳۲۰,۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ  ۵۶,۸۵۴,۳۲۰,۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف 11 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

 

*سرجمع بودجه مصوب سازمان پایانه های مسافربری، بدون تغییر

 

اصلاح و متمم بودجه سال 1396 سازمان پایانه های مسافربری که از حیث منابع به مبلغ 205.181.000000ریال و از حیث مصارف به مبلغ  205.181.000000ریال (که منابع و مصارف نسبت به بودجه مصوب، جابجایی کاهش و افزایش در منابع و مصارف داشته، ولی در سرجمع بودجه تغییری نداشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره: با توجه به ظرفیت اقتصادی پایانه های مسافربری، و تردد سالانه حدود 23 میلیون ورودی و خروجی، شهرداری ( سازمان پایانه ها ) مکلف است با پیش بینی در بودجه سال 1397 سازمان، مطالعات بازار در خصوص افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات و کالا به مسافرین با استفاده از مشارکت بخش خصوصی را انجام و نتیجه را اجرایی و گزارش آن را به شورا اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

 

*افزایش 5 درصدی منابع و مصارف شرکت بهره بردار قطارشهری مشهد

 

اصلاح و متمم بودجه سال 1396 شرکت بهره برداری قطارشهری که از حیث منابع به مبلغ 729.056.127.000  ریال و از حیث مصارف به مبلغ  729.056.127.000 ریال (که منابع و مصارف 5 درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و با لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره : با توجه به شرایط خاص تبلیغات در وسایل نقلیه عمومی ، مقرر گردید تبلیغات در ایستگاهها ، بدنه و داخل قطارشهری و درآمدهای آن از مصوبه شماره 6387/94/4/ ش مورخ 14/05/1395 شورای اسلامی شهر مستثنی گردد .

 

*کاهش 3 درصدی منابع و مصارف شرکت احداث قطارشهری مشهد

 

اصلاح بودجه سال 1396 شرکت احداث قطارشهری از حیث منابع به مبلغ 52.370.000.000 ریال و مصارف به مبلغ 52.370.000.000 ریال (که منابع و مصارف 3 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره : شهرداری مشهد مقدس موظف است گزارش تفکیک شده از اعتبارات و محل هزینه اوراق مشارکت عرضه شده برای احداث خطوط قطارشهری مشهد مقدس ، به شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف مدت یک ماه ارایه شود.

 

*کاهش 3 درصدی منابع و مصارف سازمان فرهنگی و اجتماعی مشهد

 

اصلاح بودجه سال 1396 سازمان فرهنگی و اجتماعی که از حیث منابع به مبلغ 387.229.419.000 ریال و از حیث مصارف به مبلغ 387.229.419.000 ریال (که منابع و مصارف 3 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره: با توجه به اهمیت جذب سرمایه در توسعه و عمران شهر، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ارتقای امنیت شهر ، شهرداری مشهد مقدس مکلف است در بودجه پیشنهادی سال 1397 سازمان فرهنگی و اجتماعی سر فصل آموزش و بستر سازی فرهنگی برای جذب سرمایه و تکریم سرمایه گذار را پیشنهاد نماید.

 

*کاهش 3 درصدی منابع و مصارف سازمان زمین و مسکن

 

اصلاح بودجه سال 1396 سازمان زمین و مسکن که از حیث منابع به مبلغ ۷۵,۰۲۷,۲۴۰.۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۷۵,۰۲۷,۲۴۰.۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف 3 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و با لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره : نظر به اهمیت اقتصاد زمین در مدیریت شهری و با توجه به مطالعات انجام شده در خصوص املاک بزرگ مقیاس پیرامون شهر مشهد مقدس که در معرض تخریب می باشد ، سازمان زمین و مسکن مکلف است برای تملک و یا مدیریت این املاک از طریق تهاتر ، تعریف کاربری های خاص و یا مشارکت با مالکین، در برنامه و بودجه سال 1397 سازمان، پیشنهاد مناسب را لحاظ و به شورای اسلامی شهر ارایه نماید .

 

*کاهش 2 درصدی منابع و مصارف شرکت نمایشگاه بین المللی

 

اصلاح بودجه سال 1396 شرکت نمایشگاه بین المللی که از حیث منابع به مبلغ 185.181.000.000 ریال و از حیث مصارف به مبلغ 185.181.000.000 ریال (که منابع و مصارف 2 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و لحاظ تبصره های زیر به تصویب رسید:

 

تبصره 1: شهرداری مشهد مقدس مکلف شد مبلغ افزایش در هزینه های فصل اول ( جبران خدمات کارکنان ) را به مبلغ 000/000/600/3 ریال از سر فصل سایر فصول کسر، به نحوی که در سرجمع مصارف، افزایش ایجاد نشود و این مبلغ به بخش چهارم مازاد درآمد بر هزینه اضافه شود و درصورتی که تاکنون و بدون مجوز، مازاد بر اعتبار مصوب مصرف شده، اقدام قانونی لازم صورت پذیرد.

 

تبصره 2 : شهرداری موظف است درخصوص وصول مطالبات سنواتی شرکت نمایشگاههای بین المللی مشهد، برنامه ریزی و اقدامات لازم  انجام دهد و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

 

*کاهش 3 درصدی منابع و مصارف میادین میوه و تره بار

 

اصلاح بودجه سال 1396 سازمان میادین میوه و تره بار که از حیث منابع به مبلغ ۳۲۴,۷۷۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۳۲۴,۷۷۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال (که منابع و مصارف 3 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

 

*افزایش یک درصدی منابع و مصارف سازمان مدیریت پسماند

 

اصلاح و متمم بودجه سال 1396 سازمان مدیریت پسماند که از حیث منابع به مبلغ ۸۹۳,۵۱۳,۱۹۷,۰۰۰ ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۸۹۳,۵۱۳,۱۹۷,۰۰۰  ریال (که منابع و مصارف 1 درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب داشته است) به شرح آلبوم پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر و با لحاظ تبصره زیر به تصویب رسید:

 

تبصره: به منظور ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری درباره اقدامات سازمان پسماند، شهرداری مشهد مقدس ( سازمان مدیریت پسماند) مکلف است گزارش سود و زیان هریک از فعالیت های درآمدی را به تفکیک تهیه و در لایحه تفریغ بودجه سال 1396 به شورا اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

 

*سرجمع بودجه سازمان فردوس ها بدون تغییر

 

اصلاح بودجه سال 1396 سازمان فردوس ها که از حیث منابع به مبلغ 000/347/577/351 ریال و از حیث مصارف به مبلغ 000/347/577/351ریال (که منابع و مصارف نسبت به بودجه مصوب، جابجایی (کاهش و افزایش) در منابع و مصارف داشته ولی در سرجمع بودجه تغییری نداشته است)

 

*احداث مجتمع بزرگ گردشگری ویژه موزه داران

 

با عنایت به پتانسیل بسیار مناسب آثار ارزشمند هنری و میراثی متعلق به هنرمندان و مجموعه داران بخش خصوصی مجاز و ضرورت ساماندهی این آثار ارزشمند و استفاده از این فرصت در راستای تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گذران اوقات فراغت شهروندان و زائران و ایجاد اشتغال و درآمد، شهرداری مشهد مقدس حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به اجرایی کردن بندهای زیر اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را در مهلت مقرر به شورای اسلامی شهر ارائه کند:

 

الف_انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری مشهد مقدس و تشکل مجموعه داران مجاز بخش خصوصی وفق مفاد بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها و ماده 27 آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی_تاریخی منقول مجاز و ارائه دستورالعمل مربوطه جهت تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس.

 

ب_در اختیار قرار دادن قطعه زمین به منظور احداث مجتمع بزرگ گردشگری ویژه موزه داران و صاحبان آثار هنری خصوصی با مشارکت مجموعه داران مجاز، بخش خصوصی و با رعایت مفاد بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها

 

*تذکر یکی از اعضای شورا به برخی از رسانه ها

 

لازم به کر است؛ در ضمن برگزاری این جلسه امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد در خصوص تیتر برخی رسانه ها برای مصوبه شورا؛ گفت: هنوز جوهر رای شورای پنجم خشک نشده و برخی رسانه ها تیتر کرده‌اند افزایش بهای خدمات آتش‌نشانی؛ در حالیکه ما افزایش حدود پنج برابری شورای چهارم را به نفع شهروندان کاهش دادیم و مصوب کردیم که شهرداری حق ندارد حداکثر بیش‌از نرخ تورم، بهایی از مردم اخذ کند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی