Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی با چالش‌های بسیاری روبرو هستند واین درحالی است که این افراد برای دریافت وام اشتغال با دردسرهای بسیاری روبرو هستند و مسئولان سازمان دراین زمینه سکوت کرده‌اند.به گزارش بلاغ، سازمان بهزیستی از جمله سازمان‌های حمایتی است که تلاش را برای ارائه خدمات به زنان بی سرپرست کرده است و در این زمینه با فراهم کردن شرایطی سعی کرده آنها را توانمند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این زمینه شاهد هستیم که این سازمان نتواسته است به وظایف خود در این حوزه عمل کند، این در حالی است که بسیاری از زنان بی سرپرست در سطح کشور در حال حاضر از عدم حمایت این سازمان گلایه دارند.

انوشیرون محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشرفت شاخص‌های آموزشی در حوزه زنان،گفت: با این وجود در شاخص‌های اقتصادی ، کسب و کار و تصدی‌های حوزه زنان می‌لنگیم که البته اینها به سیاست گذاری ها بازمی گردد و به ازای هر یکصد مرد شاغل، ۲۲ زن شاغل داریم.

وی تصریح کرد:

بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد که حوزه زنان در شاخص‌های آموزشی ، پیشرفت خوبی داشته و بطورمثال به ازای هر یکصد دانشجوی پسر، ۱۳۰ دانشجوی دختر و در ازای هر یکصد مرد سالمند باسواد، ۹۱ زن سالمند باسواد داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حوزه توانمندسازی نیز ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار به صورت مستمر از سوی ما حمایت می‌شوند و یکصد هزار نفر تحت بیمه اجتماعی قرار دارند . ما توانسته‌ایم در اکسپوی میلان به دلیل اقدامات خوب در حوزه توانمندسازی زنان ، شرایطی فراهم کنیم که رتبه پنجم را کسب کنیم و ۱۷ هزار نفر را به دلیل توانمندسازی به دلیل توانمندسازی از چرخه حمایت مستقیم بهزیستی خارج کنیم.

 در حالی رئیس سازمان بهزیستی از توانمند سازی زنان تحت پوشش این نهاد خبر داده است که تعداد قابل توجهی از این افراد از بی توجهی این سازمان گلایه دارند.

عدم پرداخت وام اشتغال‌های خانگی و همچنین افزایش تعداد پشت نوبتی‌ها برای ورود به چرخه حمایتی سازمان از مواردی که این افراد به آن اشاره دارند.

در حالی طی سنوات گذشته بودجه سازمان بهزیستی افزایش یافته است اما پرداخت وام اشتغال به زنان بی پرست و بدسرپرست همچنان با چالش بزرگی روبرو است، چالشی که هنوز از سوی سازمان برای آن فکری نشده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۶۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

ذوقی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد گفت: تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی که به ۶۳.۹ درصد رسید در فروردین ماه ۱۴۰۳ به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت.

 ذوقی اظهار کرد: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوار‌های آذربایجان شرقی سال جدید را با کاهش تورم آغاز کردند.

وی افزود: براساس این شاخص خانوار‌های استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کردند.

ذوقی با بیان اینکه تورم ماهانه خانوار‌های استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تورم ماهانه خانوار‌های استان برابر ۲.۹ درصد بود که در مقام مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشت که به نظر می‌رسد به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالا‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی