Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، حسین کرمپور در آستانه برگزاری سمینار دو روزه تصویربرداری زنان افزود: انجام سونوگرافی توسط اشخاص فاقد صلاحیت علمی و تجربی می‌تواند تشخیص غلط و در نتیجه سقط جنین را به همراه داشته باشد.

وی گفت: تصویربرداری زنان نقش مهمی در حفظ سلامت بانوان و پیشگیری از سرطان‌های مختلف آن‌ها همچون سرطان سینه، رحم و تخمدان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمپور افزود: همچنین کنترل قبل بارداری، بررسی جنین و تشخیص بیماری‌های احتمالی آن با فعالیت رادیولوژیست قابل انجام است.

وی با اشاره به اینکه تصویربرداری در حوزه زنان توسط رادیولوژیست‌ها از تولد نوزادانی که قابلیت حیات ندارند جلوگیری می‌کند و در واقع این مسئله کمکی برای سلامت مادران باردار و جنین است، گفت: غربالگری بیماری‌های سینه و بدخیمی‌ها نیز با ماموگرافی، سونوگرافی و ام آر آی قابل تشخیص است و رادیولوژیست‌ها تلاش می‌کنند با بررسی دقیق وضعیت بیمار، بدخیمی را تشخیص تا اقدامات درمانی به صورت سریع صورت گیرد و از طول عمر بیمار کاسته نشود.

نائب رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: سونوگرافی مادران باردار بسیار حائز اهمیت است و این مسئله در تشخیص ناهنجاری‌های جنینی بسیار حائز اهمیت است، البته اساس سونوگرافی امواج فراصوت است و ارتباطی با اشعه ایکس ندارد بنابراین استفاده از این روش برای مادر باردار و حتی سایر افراد هیچ ضرری ندارد.

کرمپور گفت: البته در استفاده از هر وسیله‌ای باید به برخی از فاکتور‌ها توجه کرد، به طور مثال؛ صلاحیت حرفه‌ای فرد انجام دهنده سونوگرافی از لحاظ تئوری و علمی بسیار حائز اهمیت است تا با تشخیص صحیح به بیمار بتوانیم کمک کنیم زیرا در غیر این صورت تشخیص غلط درمان غلطی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعد مالی برای بیمار و اقتصاد سلامت حائز اهمیت است، افزود: هر سونوگرافی که بدون اندیکاسیون و بی‌مورد تجویز شود بار مالی بسیار سنگینی برای بیمار و بیمه‌ها داشته و سبب ضرر و زیان به سلامت کشور می‌شود.

نائب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: در کشور ما طبق قوانین موجود، هیچ متخصصی غیر از متخصصین رادیولوژی اجازه سونوگرافی، دریافت هزینه و ارائه گزارش در این زمینه را ندارند.

انجمن رادیولوژی ایران، سمینار تصویربرداری زنان را ۲۶ و ۲۷ بهمن در هتل ارم تهران برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت