Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - ونزوئلا روز گذشته ( دوشنبه) کلمبیا همسایه خود را به طرح ریزی 'بمباران' یا ' حمله نظامی' علیه این کشوردربحبوحه تشدید تنش ها در منطقه متهم کرد. این در حالی است که کلمبیا این اتهام را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری آ. وی. ان ونزوئلا، 'طارق صعب' دادستان کل ونزوئلا تصریح کرد: در کلمبیا طرح ریزی هایی برای اجرای یکسری اقدامات از جمله بمباران یا حمله نظامی و یا اشغال ونزوئلا با خونریزی و خشونت در جریان بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات درحالی علیه ونزوئلا در جریان بوده که ونزوئلا کشوری آرام و خواهان صلح است. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.
اظهارات این مقام ارشد ونزوئلا اشاره ای بوده به دیدار اخیر'کرت تید' یک مقام نظامی ارشد آمریکا از کلمبیا و مذاکره با مقامات این کشور.
گزارش شده است که این مقام امریکایی با معاون رئیس جمهوری کلمبیا در مورد مسائل مختلف منطقه ای از جمله مقابله با توزیع مواد مخدر رایزنی کرده است.
برخی رسانه های منطقه ای این گمانه زنی را نیز مطرح کرده اند که محور مذاکرات این مقام ارشد آمریکا در کلمبیا اوضاع ونزوئلا بوده است. اوو مورالس نیز دو روز پیش حضور این مقام آمریکایی در کلمبیا را مشکوک توصیف کرد و گفت: باید مقابل هرگونه تهدید نظامی امپریالیستی علیه ونزوئلا و منطقه ایستاد.
اتهام زنی دادستان کل ونزوئلا علیه کلمبیا در حالی مطرح شده است که مقامات بوگوتا این اتهام ها را رد می کنند. ژنرال آلبرتو مخیا فرمانده ارشد نیروهای مسلح کلمبیا روز گذشته گفت که کشورش آنقدر با مسائل مختلف روبرو است که وقتی برای نگران شدن در مورد اتهامات ونزوئلا ندارد.
تنش ها در مورد اوضاع ونزوئلا با سفر هفته گذشته رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به چند کشور امریکای لاتین تشدید شد. تیلرسون بارها در این سفر اتهاماتی را علیه ونزوئلا مطرح کرد. وی به دنبال جلب حمایت کشورهای آمریکای لاتین برای اعمال فشار بیشتر علیه دولت نیکلاس مادورو بوده است.
شرایط نامساعد اقتصای و اجتماعی در ونزوئلا موجب مهاجرت شماری از شهروندان ونزوئلایی به کشورهای همسایه شده اما این کشورها از جمله کلمبیا و برزیل مرزهایشان را به شدت کنترل می کنند تا موج صدها هزار مهاجر ونزوئلایی را کنترل کنند.
اروپام**9234**1590

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به توسعه پهنه های فرونشستی زمین در کشور و فروافتادن خودروها به درون شکاف ها و فیشرهای فرونشستی(در چند مورد)، نصب علائم هشدار دهنده، در زون های پرخطر فرونشست زمین، ضروری است گفت: نصب این چنین علائمی نقش موثری در کاهش خسارات ناشی از فرونشست زمین دارد.

وی افزود: چنین اقداماتی در بسیاری از کشورهای خارجی اجرا شده و تجربیات نشان دهنده آثار مثبت این اقدامات بوده است.

بیت الهی بیان کرد: چنین کارهائی، نافی انجام کار بنیادین مقابله با فرونشست زمین که همانا جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی بوده،  نیست، اما تا حصول نتیجه، منطقی است تا با اقداماتی در حد امکان، از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.
 وی یادآور شد: تجربه نشان داده  که در فصول بارندگی، با تشدید جریان رگاب های زیر سطحی و نفوذ بیشتر آب های سطحی به درون شکاف های فرونشستی، فرسایش های تونلی و آب شستگی ها بیشتر و فروریزش زمین نیز به تبع آن افزونتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد