Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@02:53:58 GMT

اعزام هيات تجاري استان بوشهر به عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۴۸۳۳

اعزام هيات تجاري استان بوشهر به عراق

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هيات تجاري و بازايابي اين استان متشکل از نمايندگان 20بنگاه اقتصادي به عراق اعزام شدند.

سيد حسين حسيني محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اعزام هيات تجاري بازاريابي از استان بوشهر فرصتي براي بدست آوردن بازار کشور عراق و رونق بخشيدن به صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تنها راه اصلي خروج از رکود اقتصادي، توسعه صادرات غير نفتي است که بجد در برنامه ها و تدابير دولت دنبال مي شود.
حسيني محمدي ادامه داد: انتظار داريم هيات تجاري اعزامي استان بوشهر به کشور عراق با شناخت کامل بازار و رقبا بتواند گفت وگوهاي مفيد و ثمر بخشي را با تيم هاي اقتصادي در شهرهاي بغداد، بصره، ام اقصر و فاو عراق داشته باشد و سهم بازار صادراتي کشور را به اين کشور افزايش دهد.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ديدار با سفير و رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در بغداد، سرکنسول و رايزن بازرگاني در کنسولگري بصره، حضور در نمايشگاه ايران در بغداد و ديدار با هيات تجاري بازديدکننده، اعضاي اتاق‌هاي بازرگاني و نهادهاي اقتصادي در بغداد، بصره، ام‌القصر و فاو و بازديد و مطالعه ميداني شهرهاي هدف از جمله برنامه هاي هيات تجاري بازاريابي استان بوشهر در سفر به عراق است.
ابوالقاسم محمدزاده بيان کرد: با پايان داعش و تغيير شرايط سياسي و اقتدار دولت عراق طرح گسترده بازسازي اين کشور با تکيه بر افزايش صادرات و درآمدهاي نفتي در دستور قرار گرفته است.
وي ادامه داد: کشور عراق با برخورداري از دومين حجم ذخاير نفتي جهان و با نزديک به 100 ميليارد دلار واردات سالانه، بازار بالقوه‌اي براي کشور ما محسوب مي‌شود.
محمدزاده اظهار داشت: مرز طولاني بين 2 کشور ايران و عراق و نزديکي ايران به شهرهاي بزرگ عراق، عاملي مهم براي کاهش هزينه تمام‌شده کالاهاي صادراتي به اين کشور است.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: اکنون ميزان صادرات ايران به عراق بين 5 تا 7 درصد حجم واردات آن کشور است که با توجه به ظرفيت هاي موجود اين ميزان تا حد زيادي قابل افزايش است.
وي يادآور شد: موادمعدني مانند کلينکر، سيمان، محصولات آبزي‌پروري، مرغ، محصولات کشاورزي از جمله گوجه، هندوانه و خربزه از جمله ظرفيت‌هاي صادراتي استان بوشهر به کشور عراق است.
محمدزاده افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي در کشور عراق، سرمايه‌گذاري در اين ظرفيت‌ها از ديگر مزيت‌هاي اين کشور براي ايران و بويژه استان بوشهر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهرياري**انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

منابع خبری افغانستان از سفر یک هیئت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به ولایت هرات خبر دادند.

این هیأت به ریاست رئیس اتحادیه تجار و تولیدکنندگان ترکمنستان امروز وارد هرات شده‌اند.

هدف از این سفر بررسی شرایط افزایش تجارت میان دو کشور می‌باشد.

قربانقلی بردی محمدوف، رهبر ملی ترکمنستان گفته بود به انتقال گاز و برق به این افغانستان توجه ویژه دارد و برای امتداد خط آهن نیز تلاش خواهد کرد و در بخش‌های مختلف تجارت با افغانستان تسهیلات ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد