Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@22:22:51 GMT

حقوق اساتید و قضات 10 درصد افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۴۸۵۳

حقوق اساتید و قضات 10 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش ایکنا از همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر خود با تعدادی از اساتید و قضات اظهار داشت: از 10 تا 25 درصد افزایش را برای حقوق‌های پایین در کشور پیش‌بینی کردیم و این مصوبه را در کمیسیون تلفیق داشتیم که حقوق‌های 5 میلیون تومان به بالا افزایشی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خجسته بیان کرد: اساتید و قضات در این زمینه حرف داشتند و من معتقد هستم در مورد این افراد متخصص نباید محدودیت قائل شویم و این افراد با دریافت حقوق‌های 6 الی 7 میلیونی دستمزد تخصصشان را دریافت می‌کنند و اکنون از این مصوبه دلخور هستند و احساس می‌کنند مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه نیروهای متخصص جامعه باید مورد توجه واقع شوند چرا که شغل‌های حساسی دارند افزود: این افراد سرمایه‌های کشور هستند و فکر می‌کنم کمیسیون تلفیق باید در این زمینه تجدید نظر داشته باشد و به طور قطع در مجلس نیز تجدید نظر می‌کند تا نسبت به افراد متخصص با افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند تفاوت قائل شویم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اساتید و قضات باید به طور خاص مورد حمایت قرار گیرند و افزایش 10 درصدی را برای آنها پیش‌بینی می‌کنیم و معتقدم در صحن علنی این موضوع باید اصلاح شود چرا که ما به دنبال دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی هستیم.
وی تصریح کرد: شخصی 9 هزار خودرو وارد کشور کرده و از قبل آن 100 هزار میلیارد تومان سود برده و بیت‌المال را غارت کرده و باید این افراد به علاوه مواردی که در گمرک و بانک‌ها وجود دارند را تعیین تکلیف کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های رضویه و احمدآباد مشهد در  حاشیه نشست ارائه ویژه نامه رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با پیگیری نمایندگان مجلس به منظور اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان،موضوع منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری لحاظ و در جداول نهایی هم سهم ۴۰ درصد به صورت کامل برای اجرا در سال جاری پیشنهاد شد. جداول بودجه به تصویب نهایی مجلس رسید و برای شورای نگهبان ارسال شده و امیدواریم تا پایان قبل اردیبهشت جداول هم نهایی شود و از خرداد اجرایی شود.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۰ درصد مطالبات بازنشستگان برای اجرای همسان سازی در سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ خواهد بود که به طور جداگانه به صورت ۳۰ درصد در هر سال اجرا خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق و حقوقشان ورود اولیه داشته است اما با توجه به روزهای پایانی مجلس یازدهم؛ اگر در مجلس یازدهم این ها به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس دوازدهم پس از هفتم خرداد قطعا به طور خاص از سوی کمیسیون اجتماعی و همه همکاران مورد پیگیری قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آن چیزی که که برای آن حکم قانون داریم بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است. پیشنهادهایی دولت دارد که بسیاری از الزامات را بر عهده مجلس بگذارد اما آن پیگیری مربوط به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است ان شالله در ابتدای مجلس دوازدهم هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در مبنای افزایش حقوق مدنظر ما؛ اختلافی وجود دارد اما مبنای مجلس مدنظر گرفتن تورم برای افزایش حقوق است و آن چیزی که به صراحت در قانون آمده تورم است که مجلس هم باید پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد