Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:36:51 GMT

احمد طالبی‌نژاد: به حاتمی‌کیا بی رحمی‌ نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۵۵۵۸

او در روزنامه اعتماد نوشت: «حقیقت این است که من هم از حرف‌های سرشار از خشونت ابراهیم حاتمی‌کیا ناراحت شدم و میان همه ناراحتی‌ها، بیشتر دلم برای خود حاتمی‌کیا سوخت از این جهت که به هر حال او هنرمند است و هنرمند هم با احساسش زندگی می‌کند.

شب اختتامیه وقتی این حرف‌ها را می‌زد، احساس کردم او از جایی بدجور گزیده شده که این‌ طور حرف می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این سی و اندی سالی که با حاتمی‌کیا آشنا هستم، هیچ‌ وقت این حجم خشم و خروش را نه در لحنش دیده بودم و نه در واژه‌هایی که به کار می‌برد. این خودویرانگری که در اختتامیه اتفاق افتاد، ناشی از گزشی بود که من امروز، بیست‌وسوم بهمن ماه یعنی یک روز بعد از مراسم اختتامیه متوجه آن شدم؛ گویا یکی از کسانی که سال‌هاست به اسم منتقد در عرصه سینما کار می‌کند و به اعتقاد من ماموریتی برای تخریب حریم و حرمت نقد دارد، در یک برنامه تلویزیونی «به وقت شام» را به یک فیلم کمدی تشبیه کرده. طبیعتا هر فیلمساز دیگری هم باشد، از این تشبیه توهین‌آمیز ناراحت و حتی عصبانی می‌شود. این که منتقدی فیلمی را دوست ندارد و معتقد است فیلم بدی ساخته شده، بحث دیگری است و می‌تواند نظرش را بگوید یا بنویسد اما استفاده از صفت‌های چالش‌برانگیز «مبتذل» یا «کمدی»، توهینی برخورنده است.

از طرفی مجری برنامه هفت و مراسم اختتامیه هنگام معرفی فیلم آن را «بفرمایید شام» خوانده که طبیعتا همه اینها باعث شده زخمی بر دل حاتمی‌کیا بنشیند و آن‌ طور واکنش نشان دهد. در این میان مردمی که از پشت پرده‌ها خبر نداشتند، ناراحت شدند و گفتند این چه لحنی است و چرا حاتمی‌کیا آن قدر طلبکار است. درست است که حاتمی‌کیا خیلی خودش را طلبکار می‌داند و من هم بارها این را به او گفته‌ام، حتی در نوشته‌هایم دوستانه به او پیشنهاد داده‌ام و زمان نمایش «آژانس شیشه‌ای» هم به او توصیه کردم که سیاست همراه با مردم و همگام با مسئولان جواب نمی‌دهد، اما بحث من در مورد ماجرایی است که تازه اتفاق افتاده؛ آیا نباید کسی را که از تریبون صدا و سیما اراجیف می‌بافد و توهین و تحقیر می‌کند، محکوم کرد؟ کاری که او به اسم منتقد انجام می‌دهد دردناک‌ است؛ چرا که منتقدین را بدنام می‌کند.

مخلص کلام این که اگر چه من رفتار حاتمی‌کیا را روی سن محکوم می‌کنم و معتقدم باید تکلیف خود را ابتدا با خودش و سپس مخاطبانش روشن کند، اما همه‌ چیز را ناشی از یک واکنش احساسی می‌دانم. آن چیزی که روی صحنه اتفاق افتاد، زمینه‌هایی دارد و بنابراین بهتر است نسبت به او یا هر آدم دیگری در این شرایط بیرحمی نکنیم.»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

ایسنا/خوزستان در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان حجت الاسلام و المسلمین آرش نیک نژاد نقاش و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی و علی اکبر فلاحی و گروه زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی در خوزستان معرفی شدند. 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که شامگاه شنبه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت موثر است.

به گزارش ایسنا، محمد شهباز گهروئی اضافه کرد: قدردان همه ارکان این نهضت هستیم. به امید آن‌روز که راویان آزادی قدس شریف باشیم.

او با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین این همه ستاره‌ درخشان کار سختی است و افرادی که امشب به این عنوان برتر دست می‌یابند نماینده این خانواده بزرگ هستند.

وی تاکید کرد: نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله‌ورتر از گذشته موثر و جریان ساز شده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر