Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@13:46:00 GMT

حمل و نقل کانتینری روش برگزیده در جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۷۷۰۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­ ­عباس آخوندی در حاشیه بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد قابل قبول حمل و نقل کانتینری امسال ­نسبت به سال گذشته­ گفت: بندر چابهار و سکوی شماره 2 شهید رجایی ظرفیت مناسب ایران در حمل و نقل کانتینری است.

وی دریاهای ایران را به دلیل اتصال به دریای آزاد حوزه ای بین المللی دانست و افزود: رقابت در دریا به معنای رقابت در صحنه اقتصاد جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فراهم سازی شرایط رقابت در سطح جهان در حوزه دریایی گفت: باید سیاست گذاری ها و ساماندهی ها بر اساس رعایت اصول بازرگانی بین المللی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت فراهم کردن شرایط سخت افزاری و نرم افزاری برای رقابت های دریایی­ افزود: واگذاری بنادر به بخش خصوصی از جمله بندر چابهار و دو سکو در بندر شهید رجایی و توسعه فاز 3 بندر شهید رجایی و بندر جاسک از جمله پیشرفتهای کشور در بخش سخت افزاری است.

آخوندی نکته مهم در توسعه نرم افزاری را فعالیت بندری بر اساس اصول بازرگانی و رقابتی اعلام کرد و­ گفت: طبق دستور ابلاغ شده همه فعالیتها­ ­باید بر­مبنای دخل و خرج بازرگانی تعریف شود و هیچ گونه رانت اداری برای هیچ کس در نظر گرفته نخواهد شد و مبنای فعالیت رقابت است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص حضور مردم در 22 بهمن ماه­­ اةار داشت: استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی موضوع مورد نظر مردم است اما حضور مردم برای استقلال به معنای رضایت کامل در همه حوزه های نیست و نگرانی هایی وجود دارد.

آخوندی عامل رفع نگرانی ها در حوزه های مختلف را،​­ دست به دست هم دادن همگانی دانست و­ گفت: مسئولان باید بطور شفاف با مردم گفتگو کنند و همگام ­برای رفع مشکلات تلاش کرده و اعتماد را در مردم ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در سمیرم و لنجان با رقابت تنگاتنگ نامزد‌ها به دور دوم کشیده شد.


در حوزه انتخابیه سمیرم، سید محمد موسوی و رحیم کریمی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز حسین رجایی و اکبر پولادی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.


مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در حوزه‌هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) خواهد بود.


دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر