Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفور راستین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر برای تسهیل در انتقال مصدومان به استان اصفهان موافقت کرده است اما تا زمانیکه جایگاه (پد) مخصوص این بالگردها ایجاد نشود، بالگردها به اصفهان نمی رسد.
وی با بیان اینکه مکان یابی جایگاه مخصوص مدی کوپترها در محدوده ورودی شمالی کلانشهر اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: این جایگاه برای ایجاد فضا و سوله مخصوص بالگرد به حمایت خیران نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این مکان برای سه بالگرد مدی کوپتر پیش بینی شده است، گفت: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر موافقت کرده اما نیاز واقعی استان باتوجه به گستردگی و شرایط خاص آن به سه فروند مدی کوپتر است.
راستین خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در اصفهان از بالگردهای نظامی و با شرایط خاص برای اورژانس هوایی استفاده می شود در حالیکه مدی کوپترها، بالگردهای اختصاصی برای اورژانس پزشکی هستند.
وی درباره ایجاد سه جایگاه مخصوص بالگردهای اورژانس هوایی در سه نقطه کلانشهر اصفهان نیز گفت: بیمارستان کودکان امام حسین(ع) در شمال غرب، بیمارستان غرضی یا امام موسی کاظم(ع) در شمال و بیمارستان فارابی در شرق اصفهان به این منظور پیشنهاد شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: کارهای مربوط به مکان یابی و ایجاد جایگاه مناسب برای نشست و برخاست بالگردها در مکان های پیشنهاد شده، توسط دفتر مدیریت بحران شهرداری اصفهان در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه پیش از این یک جایگاه مخصوص بالگرد در بیمارستان الزهرا (س) در جنوب اصفهان ایجاد شده بود، تصریح کرد: این جایگاه در زمان حاضر به دلیل وجود یک ساختمان در جوار آن، بدون استفاده مانده است و برای انتقال مصدومان اورژانس هوایی از جایگاه بیمارستان ارتش استفاده می شود.
به گفته وی جایگاه های مخصوص بالگرد باید محدودیتی از نظر نشست و برخاست نداشته باشند و اطراف آن نیز ساختمان های بلند مرتبه و دکل های برق فشار قوی نباشد.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از حدود 140 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت ‌های پزشکی بصورت شبانه‌روزی می پردازد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این بالگرد علاوه برآنکه با سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت و ۵۰ درصد سریع تر از نمونه های فعلی پرواز می کند، ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

شرکت ایرباس هلی کوپترز در سال ۲۰۱۳ میلادی با ابزار آزمایشی X۳ رکورد سرعت بالگرد را شکست، به طوریکه سرعت آن به ۴۷۲کیلومتر برساعت رسید. اکنون شرکت با هلی کوپتر جدید خود قصد دارد همان فناوری را در پروژه تحقیقاتی اروپاییClean Sky ۲ برای بازار تجاری به کار گیرد و همزمان آن را به وسیله پروازی کارآمدتر و حافظ محیط زیست تبدیل کند.

هرچند هلی کوپتر جدید که ریسر(Racer) نام دارد، ظاهری مشابه نمونه های معمول در بازار دارد اما برای پرواز با سرعت بالا طراحی شده است. آئرودینامیک این هلی کوپتر برای سرعت های زیرسرعت صوت بهینه شده و از سوی دیگر سیستم پیش رانش ۲ موتور دارد که روی جعبه های بال ها تعبیه شده اند تا هنگام پرواز با سرعت ۵۰ درصد سریعتر از هلی کوپتر های معمول نیروی لیفت را فراهم کنند.

دلیل این امر آن است که هلی کوپترها در سرعت بالا با مشکلات زیادی روبرو می شوند زیرا هنگامیکه پروانه های هلی کوپتر می چرخند، یک طرف به سمت جلو و سمت دیگر به طرف عقب حرکت می کند. در سرعت پایین چنین امری تاثیر زیادی ندارد اما در سرعت بالا چنین تمایز ممکن است عملکرد ابزار را در هم بریزد.

برای اجتناب از چنین امری هلی کوپتر ریسر هنگامیکه به سرعت بالا می رسد، اتکا به پروانه ها را ۱۵ درصد کاهش می دهد و کنترل را به موتورهای به جلو پیش راننده و جعبه های روی بال ها واگذار می کند. علاوه بر آن ۲ موتور Aneto-۱X توسعه یافته اند که بخشی از سیستم جدید هیبریدی-برقی- حافظ محیط زیست هستند. با کمک این بحش یکی از موتورها در وضعیت کروز می تواند خاموش شود. این به معنای انتشار دی اکسید کربن کمتر و کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت به ازای هر مایل است.

به گفته ایرباس هلی کوپتررز نخستین پرواز نمونه اولیه ریسر ۳۰ دقیقه طول کشید.

کد خبر 6088918 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد