Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری اظهار داشت: با اعتباری افزون بر  ۹۴۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی بازسازی مرحله دوم خانه تاریخی سپیده کاشانی شاعر نامدار معاصر در حال انجام است.

 وی افزود: خانه تاریخی سپیده کاشانی متعلق به دوره قاجاریه است و در مسیر گردشگری بافت تاریخی کاشان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر میراث فرهنگی کاشان با اشاره به ویژگی‌های این خانه تاریخی ابراز داشت: این خانه تاریخی در دو طبقه احداث شده است به نوعی که ورودی آن به طبقه میانی راه می یابد و حیاط اندرونی به صورت چهار طرف ساخت است.

وی ادامه داد: خانه سپیده کاشانی همانند بسیاری از خانه های تاریخی کاشان دارای اندرونی با حیاط کوچک هشت ضلعی، بیرونی، حیاط، باغچه، سرداب، دو باد گیر، شاه نشین، پنج دری، هشتی ورودی، طارم، مهتابی و حوض خانه است.

جاوری گفت: نکته جالب اینکه این خانه دارای باغی نیز هست که توسط راهی که از زیر گذر عام عبور می کند به این خانه تاریخی مرتبط شده است.

وی اضافه کرد: قرار است این خانه تاریخی که به نام‌های باکوچی و خانه سپیده کاشانی شناخته می شود به عنوان گنجینه بافت های سنتی و پیشه های وابسته در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری برسد.

مدیرمیراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه کاشان در زمینه خانه‌های تاریخی رتبه نخست را در کشور دارد، ابراز داشت: آمار بازدید از بناهای تاریخی کاشان ۷ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی به آمار بازدید از شهرستان کاشان در ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره و گفت: یک میلیون و ۴۷۵ ‌هزار و ۴۲۶ گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال ۱۳۹۶ از ۹ بنای تاریخی شهرکاشان دیدن کردند که مجموعه جهانی باغ تاریخی فین بیشترین آمار بازدید را در میان دیگر ابنیه‌ تاریخی داشته است.  

 

انتهای پیام/م

  مرمت خانه سپیده کاشانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۸۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو تصاویری از پیچیده شدن آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت تا مادرانگی از زاویه‌ای متفاوت در پا به ماه را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 847248 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم استان کرمانشاه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک