Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@20:46:20 GMT

خطري که از بيخ گوش ووشوي ايران گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۱۹۲۱۸۵

خطري که از بيخ گوش ووشوي ايران گذشت

خبرگزاري آريا- رئيس فدراسيون ووشو ايران، گفت: با ديپلماسي بين المللي و تلاشي که انجام داديم، مانع از حذف رقابت هاي سانداي نوجوانان پسران و تغيير سن تالوکاران براي حضور در رقابت هاي جهاني جوانان در برزيل شديم.
دکتر «مهدي علي نژاد» در گفت وگو با روابط عمومي فدراسيون ووشو، تصريح کرد: رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان جهان، تيرماه سال 97 به ميزباني برزيل برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بر اين اساس، «آنتوني گو» نايب رئيس اجرايي فدراسيون جهاني، هفته گذشته قوانين و مقررات اين مسابقات که مصوب کميته فني بود را براي تصويب نهايي براي اعضاي هيات رئيسه فدراسيون جهاني از جمله من  ارسال کرد.
علي نژاد با اشاره به اينکه در قوانين فوق دو مورد وجود داشت که در صورت تصويب آسيب جدي به تيم ايران وارد مي کرد، توضيح داد: در بخش تالو تمامي رده ها (نونهالان، نوجوانان و جوانان) سني که ووشوکاران مي توانستند به رقابت بپردازند را يکسال نسبت به قبل کاهش داده بودند.
عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني افزود: اين مساله بدان معنا بود که بسياري از تالوکاران ما که در پايان مسابقات قهرماني کشور در دو بخش دختران و پسران شناسايي شده و جواز حضور در اردو را کسب کرده بودند، امکان حضور در مسابقات جهاني را نداشتند.
وي گفت:همچنين برخلاف مصوبه کميته فني که مهرماه در جريان مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان در شهر کازان روسيه اتخاذ شده بود، رقابت هاي سانداي نوجوانان پسران از مسابقات جهاني جوانان در برزيل حذف شده بود.
رئيس فدراسيون ووشوي ايران با تاکيد براينکه با اجرايي شدن اين دو مصوبه، تيم ووشوي جوانان ايران با خطري جدي روبرو مي شد، توضيح داد: هرفردي که با قوانين بين المللي آشنايي داشته باشد به خوبي مي داند که مصوبات کميته فني در هيات رئيسه نيز تصويب مي شود، اما با ديپلماسي و رايزني که داشتيم اين مشکل را برطرف کرديم.
وي افزود: با رايزني هاي تلفني و همچنين ايميلي با اعضاي هيات رئيسه جهاني، نايب رئيس اجرايي و همچنين مدير رويدادهاي فدراسيون جهاني، مسئولان با خواسته ما موافقت کردند.
نايب رئيس فدراسيون آسيايي ووشو با بيان اينکه خواسته هاي ايران از جمله حضور سانداي نوجوانان پسران و برگزاري رقابت هاي تالو در همان شرايط سني قبلي مورد تصويب قرار گرفت، گفت: اين مساله به تصويب نهايي رسيد و روز جمعه از سوي فدراسيون جهاني به تمامي کشورهاي عضو ارسال شد.
وي با اشاره به اينکه اعلام شرايط مسابقات جهاني در فاصله پنج ماه به آغاز مسابقات  يکي از ضعف هاي فدراسيون جهاني ووشو است، گفت: بارها در جلسات هيات رئيسه اين نکته را گوشزد کردم که بايد قوانين را يکسال قبل از هر رويدادي تصويب و در اختيار فدراسيون هاي کشورها قرار گيرد.
رئيس فدراسيون ووشوي ايران در پايان، توضيح داد: خوشحالم با تلاش شبانه روزي و ارتباطات بين المللي ايده آل موجود، به آنچه مي خواستيم دست يافتيم تا بدون مشکل در پيکارهاي جهاني جوانان در برزيل حضور يابيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در جریان برگزاری رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه ۷ اردیبهشت و در دور نهایی رقابت ماده۴۰۰متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و با این نتیجه به کار خود پایان دهد.    مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ۵ تا ۸اردیبهشت و با حضور ۴۳ کشور از قاره آسیا به میزبانی شهر دبی کشور امارات برگزار می‌شود.   نازنین فاطمه عیدیان، ملیکا نوروزی، الناز موسایی، مانا حسینی، سجاد آقایی، مهدی هفت چشمه، محمد حسام مظفری، سجاد آقایی نمایندگان دوومیدانی ایران در این مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر