Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره انهدام یک دستگاه تانک روسی توسط جنگنده های آمریکایی دردیرالزور سوریه که شنبه هفته جاری مورد هدف قرار گرفته بود را نشانه ای از رویاروی آمریکا و روسیه پنداشته و در پرسشی نوشته است:' آیا سناریوی برخورد دو قدرت در سوریه نزدیک است؟'

الجزیره که روزچهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی خبر انهدام تانک روسی از نوع T-72 در شرق سوریه منتشر کرد، افزود:این دومین حمله علیه نیروهای طرفدار دولت سوریه در کمتر از یک هفته است که در آن تعدادی از نیروهای روسی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'جفری هریگان' افسر ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه که حاضر نشد در مصاحبه ای با خبرنگاران درباره این که چه کسی هدایت تانک را به عهده داشت، اطلاعاتی ارایه کند اما یک مقام آمریکایی بدون ذکر نامش گفته است دست کم دو تن از نیروهای طرفدار سوریه در حمله جنگنده ام کیو9ریبر(M-9Riber) جان باختند.
ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که یک تانک روسی را پس از شلیک توپ به سمت واحدهای تحت پشتیبانی آمریکا منهدم کرده است.
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با کم اهمیت دانستن این حمله گفت : شاید این اقدام از سوی دو نفر انجام شده باشد و من نمی خواهم مساله را بزرگ و آن را حمله بزرگی توصیف کنم.
این حمله کمتر از یک هفته از درگیری ها بین نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای حامی دولت سوریه که موجب کشته شدن بیش از100 تن شد، روی داد و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ادعا کرد حمله متحدان سوریه به همراه نیروهای بشار اسد را با حمایت توپخانه، تانک و راکت در نزدیکی رود فرات دفع کرده است.
هریگان گفت که ائتلاف بین المللی براساس درخواست نیروهای آمریکایی درعملیاتی که بیش از سه ساعت به طول انجامید با استفاده از هواپیماهای اف 15 ای 'F-15 ' و جنگنده های ام کیو 9 'MQ-9 ' و بمب افکن های بی 52 'B-52' و هواپیماهای جنگی از نوع ای سی 130 'AC 130 ' و بالگردهای آپاچی ای اچ 64 'AH-64' مواضع نیروهای متحد با سوریه را هدف قرار داده است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز به نقل از رسانه های روسی اعلام کرد که در این عملیات نزدیک به 200 تن کشته شده اند که ممکن است بیشتر آنها روسی باشند.
ازسوی دیگر کرملین روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی که نشان دهد نیروهای روسی درحمله هفته گذشته کشته شده باشند، در اختیار ندارد.
اما وزیر دفاع آمریکا گفته است مسکو به واشنگتن اعلام کرده شماری از نیروهای روسی در منطقه ای که مورد حمله قرار گرفته است، مفقود شده اند.
وی گفت که برداشتش از این خبر آن است که احتمال کشته شدن نیروهای روسی وجود دارد ولی او نمی تواند در باره این مساله اظهار نظر کند.
اما شبکه CNN آمریکا اعلام کرد که مرگ سه روس که برای یک شرکت روسی خصوصی به نام 'واگنر' کار می کردند تأیید شده است.
این شرکت روسی صدها تن از نیروهای روس را برای کمک به ارتش روسیه و نیروهای طرفدار بشار اسد به سوریه فرستاده است.
خاورم**1408** 1064
مترجم: اکرم کرمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند