Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم ارائه آرمان‌ها و اهداف قرآن کریم در هندسه هنر گفت: شعر آیات، شعری در گستره «هُدیً لِلنَّاس» است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر آیات با طرح این سوال که ما نسبت به قرآن چه رسالت و وظیفه ای داریم، اظهار داشت: همه مسلمانان در برابر قرآن مسئول هستند چون قرآن برای هدایت انسان ها است و کسانیکه از آن بهره مند می شوند در برابر آن نیز مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولیت ما در برابر قرآن این است که اهداف و آرمان های قرآن را تحقق ببخشیم، تصریح کرد: برای تحقق اهداف و آرمان های قرآن کریم نیاز به ابزار ویژه ای داریم و باید بدانیم که گستره انجام این رسالت ما چه اندازه است.

اهداف و آرمان های قرآن کریم را بشناسیم

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه برای عمل به رسالت خود باید ابتدا اهداف و آرمان های قرآن کریم را بشناسیم، افزود: وقتی آیات قرآن کریم را بررسی می کنیم متوجه می شویم که اهداف و آرمان های این کتاب الهی متعدد است، دعوت به توحید و مبارزه با طاغوت نخستین هدف قرآن کریم است.

قرآن به دنبال حق محوری و عدالت محوری است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مسئله عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض دیگر آرمان قران کریم استریال ادامه داد: هدف قرآن این است که عدالت در همه صحنه های اجتماعی برقرار شود، عدالت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محقق شود، قرآن به دنبال حق محوری و عدالت محوری است.

وی با بیان اینکه فراخوانی به علم و دانش دیگر آرمان و هدف قرآن کریم است، تصریح کرد: مسئله توجه به عقلانیت و بصیرت از دیگر اهداف قرآن است، قرآن آمده است تا عقلانیت را جامعه حاکم کند.

مسئله آزادی و آزادی خواهی از آرمان های قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مسئله آزادی و آزادی خواهی از دیگر اهداف و آرمان های قرآن کریم است، افزود: مفهوم آزادی از نظر انسان های عاقل رهایی از سلطه و استکبار و ظلم و ستم است، بی بند و باری آزادی نیست بلکه عین اسارت است، آزادی یکی از اهداف مقدس قرآن است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در شعر آیات سخن از حق و عدالت است، سخن از مبارزه با ظلم و فساد است، شعر آیات شعر آزادی و عدالت است، اظهار داشت: تجلی آیات قران کریم در وحدت، محبت، صلح و عدالت است؛ شعر آیات نیز شعری است که به دنبال تحکیم اخلاق در جامعه است و از آرمان های قرآن کریم نیز اخلاق است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه تاکید می کنیم که عافیت طلبی و دنیا طلبی طرد شود، این تجلی آیات قرآن کریم است، تصریح کرد: شعر آیات شعری است که به مضامین اخلاقی آراسته شده است.

هنر هندسه تاثیرگذار دل ها و جذب کننده افکار و اندیشه ها است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه برای عملی کردن آرمان ها و اهداف قرآن کریم نیاز به ابزار و امکاناتی است، افزود: باید از ابزاری استفاده کنیم که جاذبه داشته باشد، در میان ابزار کلامی، کلامی که بیشترین نفوذ در دل ها را دارد شعر است.

برای هنر قرآنی نمی شود قیمتی تعیین کرد؛ هنر قرآنی، هنر برجسته و شگفتی آور است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه باید اهداف و آرمان های قرآن کریم را در قالب شعر بریزیم تا تاثیر گذاری و نفوذ آن بیشتر شود، ادامه داد: اگر بخواهیم آیات قرآن کریم را در قالب اشکال و هندسه ای قرار دهیم باید از هنر استفاده کنیم، هنر هندسه تاثیرگذار دل ها و جذب کننده افکار و اندیشه ها است، به همین دلیل شعر آیات مهم است.

وی با بیان اینکه کار هنری کردن برای آیات قرآن کریم از تقدس برخوردار است، تصریح کرد: به همین جهت برای هر چیزی می توان ارزشی قائل شد اما برای هنر قرآنی نمی شود قیمتی تعیین کرد؛ هنر قرآنی، هنر برجسته و شگفتی آور است.

شعری در گستره جهانی و با مفهوم «هُدیً لِلنَّاسِ»

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شعر آیات از جایگاه رفیعی برخوردار است و گسترده کار ما نیز به وسعت هستی است، افزود: باید مفهوم «هُدیً لِلنَّاس» را در نشر شعر آیات در نظر بگیریم، قرآن کتاب هدایت برای انسان ها است و ما تمسک به قرآن و عترت را مایه نجات می دانیم، برای تحقق بخشیدن به آرمان ها و اهداف قرآن کریم باید گستره ای وسیع از جامعه را در نظر بگیریم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه شاعری که به دنبال شعر آیات است نباید از اهداف و آرمان های قرآن کریم غفلت کند، نباید گستره کار خود را کوچ ببیند، ادامه داد: گستره کار شما شاعران در بخش شعر آیات جهانی است.

وی بر تقویت اقدامات حوزه تهیه و نشر شعر آیات تاکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۹۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی