Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم با تأکید بر وضعیت بحران‌زای فاضلاب در شهر پردیسان گفت: بالغ‌بر ۳۰۰ هزار نفر در آینده در شهرک پردیسان ساکن می‌شوند، مشکل فاضلاب پردیسان با روندی که دنبال می‌شود، می‌تواند به بحرانی بزرگ در این منطقه تبدیل شود. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدحسن رضوی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در زمینهٔ طرح کارورزی تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها موردنیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در زمینهٔ پرداخت‌های بانکی وضعیت قم در ماه‌های گذشته بهتر شده، باید روندی را در این زمینه دنبال کرد که به وضعیتی مطلوب در پرداخت تسهیلات دست پیدا کرد، تعامل بانک‌های عامل در یک ماه گذشته با رضایتمندی همراه بوده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بانک‌های خصوصی استان در زمینهٔ اشتغال و رونق تولید گفت: در سال آینده با اعلام آمادگی که توسط بانک‌های دولتی انجام‌گرفته تسهیلات رونق تولید می‌تواند  با تحولات بزرگی همراه شود همچنین باید از ظرفیت بانک‌های خصوصی نیز در این بخش استفاده‌های درست‌تری کرد چراکه تا به امروز این بانک‌ها در چرخه تصمیم‌های استانی قرار نداشتند.

رضوی با تأکید بر وضعیت بحران‌زای فاضلاب شهر پردیسان عنوان کرد: باید دستگاه‌های مختلف استانی به قول‌های خود در زمینهٔ فاضلاب پردیسان متعهد شوند تا وضعیت موجود پردیسان در سال‌های آینده به کانونی بحرانی بحران تبدیل نشود.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر نیرو در پیگیری معضل فاضلاب در شهر پردیسان ابراز کرد: در زمینهٔ فاضلاب پردیسان چهارچوب و راه مشخص‌شده بنابراین باید مسئولان استان  تعهدات وزیر نیرو در زمینهٔ اجرا و عملیاتی کردن فاضلاب این منطقه را پیگیری و مطالبه کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ادامه داد: می‌توان از پساب آب فاضلاب پردیسان برای تأمین آب فضای سبز استفاده کرد که متأسفانه شهرداری از این طرح استقبال نکرد اما می‌توان این پساب‌ها را  برای استفاده در  بخش صنعت مدیریت و جهت داد.

رضوی با انتقاد از رویه شهرداری قم در عدم استقبال از خرید تضمینی پساب فاضلاب شهر پردیسان عنوان کرد: شهرداری باید تقبل خرید پساب فاضلاب شهرداری برای تأمین آب فضای سبز را به دوش کشد.

وی با تأکید بر وضعیت خطرزای فاضلاب در شهر پردیسان ابراز کرد: بالغ‌بر 300 هزار نفر در آینده در شهرک پردیسان ساکن خواهند شد که مسئله فاضلاب می‌تواند با روندی که دارد به بحرانی بزرگ در این منطقه تبدیل شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم اهمیت سیاست‌گذاری در زمینهٔ نیروگاه‌های برق‌آبی را مورد توجه قرار داد و گفت: قریب به  25 مگابایت دیگر را می‌توان در مبحث نیروگاه‌های برق‌آبی استان  ایجاد کرد که شرکت آب و منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب می‌توانند در سال 97 و 98 این مسئله را نهایی و به بهره‌برداری برسانند.

رضوی ادامه داد: فاضلاب شهر پردیسان و  راه‌اندازی نیروگاه‌های برق‌آبی دو خواسته اصلی مسئولان استان از شرکت آب و فاضلاب استان است، در زمینهٔ برق‌آبی تنها از 10 درصد ظرفیت‌های استانی استفاده‌شده و 90 درصد دیگر در این زمینه مسکوت مانده است، د رزمینهٔ نیروگاه‌های خورشیدی نیز استان از ظرفیت فراوانی دارد گه باید به تکلیف 10 مگابایت در سال 97 دست پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم خاطرنشان کرد: پروژه اصلی  سال 96 شرکت آب و فاضلاب روستایی طرح اسکادا بوده که در این زمینه نیز تکلیف این شرکت تکمیل پروژه آب‌رسانی مجتمع کهک است همچنین دومین جشنواره سوهان استان قم فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند