Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از این اتوبوس دیابت در شهرهای تهران، یزد، کرمان و کرمانشاه راه اندازی شده بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسيما،مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهدامروز در مراسم افتتاح این اتوبوس گفت: با تدوین برنامه جامع در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد نگاه و توجه به سلامت شهروندان به عنوان یکی از مسائل مهم‌ترین مسائل در شهر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل‌الله کاظمی افزود: در این راستا یکی از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد به نام خدمات، محیط زیست، سلامت و بهداشت نامگذاری شده است تا بتوان با هدفگذاری اقدامات منسجم‌تر و مطلوب‌تری را برای سلامت شهروندان انجام داد.

او گفت: متاسفانه بیماری دیابت که بیماری خاموش محسوب می‌شود در بین شهروندان افزایش پیدا کرده است به همین سبب شهرداری مشهد با اجرای طرح اتوبوس دیابت برای آشنایی بیشتر شهروندان با این بیماری تلاش میکند.

کاظمی گفت: اولین اتوبوس دیابت مشهد با همکاری شهرداری، کلینیک تخصصی دیابت مشهد و شرکت نوونوردیسک پارس به منظور آگاه‌سازی و ارائه مشاوره به شهروندان در خصوص ابن بیماری راه‌اندازی شده است.

او افزود: این اتوبوس با حرکت در سطح شهر و استقرار در بوستان‌ها، میادین و همچنین مکان‌های تجمع شهروندان ،ضمن ارائه مشاوره به شهروندان ، تست قند خون رایگان نیز انجام می‌دهد.

از هر 12 نفر در جهان یک نفر مبتلا به بیماری دیابت است که 50 درصد افراد مبتلا نیز از بیماری خود خبر ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟