Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@05:03:52 GMT

قاسمی: الجبیر نباید به جای مردم عراق سخن بگوید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۸۰۴۹

قاسمی: الجبیر نباید به جای مردم عراق سخن بگوید

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره ایران در حاشیه نشست بازسازی عراق گفت: آقای الجبیر فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی به ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره ایران واکنش نشان داد:

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه نشست بازسازی عراق در کویت گفت: آقای الجبیر فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت و ملت عراق و دیگر کشورهای تیزبین و واقع نگر همواره به نقش تعیین کننده، ثبات ساز و حیاتی ایران در مبارزه علیه تروریسم تکفیری در منطقه و عراق و برقراری امنیت در این کشور اذعان دارند و ادعاهای آقای جبیر بی اعتبارتر از آن است که مجددا پاسخ دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

اتهامات جدید وزیرخارجه عربستان علیه ایران

قاسمی عنوان کرد: متاسفانه  به نظر می رسد ایشان عادت به گفتار و پر گویی بی مطالعه و غیر مسئولانه دارد. 

عادل الجبیر در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت ادعای بی پایه و اساسی را همچون گذشته علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که دخالتهای ایران امنیت، وحدت و ثبات عراق را به خطر می اندازد.  

وی همچنین ادعا کرد که حضور ایران در عراق مخرب است نه سازنده.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر امور خارجه گفت: هر دو کشور ایران و مصر مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت، اظهار داشت: گفتگویی با آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در سفر اخیر داشتم و هر دو کشور مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم.

وی درباره آتش بس در غزه تصریح کرد: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی مثبت به طرح واقع بینانه مصر و قطر داده است و با این متن توافق موافقت کرده است.

وزیر خارجه افزود: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود پایبند باشند و هیچ اتفاق دیگری نیفتد شاهد یک آتش بس در غزه خواهیم بود، اما نتانیاهو و افراد افراطی رژیم صهیونیستی خواهان تداوم جنگ هستند؛ زیرا اگر جنگ به پایان برسد بحران جدیدی در سرزمین‌های اشغالی پیش می‌آید.

درحال تکمیل...

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی بلوکه‌ شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده