Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:56:38 GMT

کشاورزان استان های شمالی حمایت شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۵۷۲۰

کشاورزان استان های شمالی حمایت شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی از تدوین سند طرح خودکفایی برنج خبر داد و گفت: برنج بازار جهانی، برنج شکنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عباس شهدی، رئیس مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی امروز(26بهمن) در نشست کمیته تخصصی برنج که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: رسیدن به نقطه خود کفایی تولید برنج از برنامه های مورد توجه دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه داد و ستد برنج در جهان  نسبت به گندم بسیار ناچیز است گفت: با کاهش تولید برنج، مشکلات جبران ناپذیری  در این بخش از کشاورزی ایجاد خواهد شد.

 

شهدی اذعان کرد: با تدوین طرح خود کفایی برنج، اصل و هدف این سند رسیدن به اصل تولید و پایداری برنج است.

 

رئیس مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی تصریح کرد:  استان های شمالی کشور موقعیت جغرافیایی مطلوبی برای کاشت و برداشت برنج داشته و باید از کشاورزان استان های شمالی  حمایت شود.

 

وی افزود: 75 درصد از اراضی کشاورزی استان های شمالی قابلیت کشت برنج را دارند.

 

رئیس مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی ادامه داد: از کشت های فرا سرزمینی باید حمایت شود.

 

شهدی اظهار کرد: برنج امروزه اقتصاد مهم استان های شمالی شمرده شده و با حمایت از این محصول ارزشمند فرهنگ و سیاست  کشور جهت رسیدن به نقطه خود کفایی برنج باید آمیخته و هم سو شود.

 

رئیس مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی تصریح کرد: برنج بازار جهانی برنج شکنده است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی