Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان گفت: یک شاخه موج شکن در مجاورت پلاژ ساحلی تیس (محدوده منطقه آزاد) که خارج از مجوز صادره سازمان، توسط بخش خصوصی احداث شده بود با رصد، تلاش و پیگیریهای مستمر کارشناسان نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی از طریق تشکیل پرونده  قضایی و ارجاع به مراجع قانونی با نظر مقام قضایی با نظارت کارشناسان مرتبط تخریب و قلع بنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان، بهروز آقایی با تاکید بر وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانودری در حوزه سواحل کشور اظهار داشت:  کلیه دستگاه های دولتی، نظامی، انتظامی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، شهرداری ها و بخش های خصوصی مکلف اند قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم دریا و منطقه ساحلی نسبت به اخذ مجوز و هماهنگی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان اقدام کنند.

وی افزود : ارائه هرگونه خدمات و اعطاء تسهیلات (نظیر وام های بانکی، بیمه، آب، برق، گاز و تلفن و . . .  به موجب ماده ۸ قانون منع فروش) به تاسیسات فاقد یا خارج از مجوز قانونی توسط دستگاه ها و سازمان های ذیربط ممنوع بوده و کلیه دستگاه ها و سازمان ها دولتی، مراجع قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری ها و  . . مستقر در مناطق ساحلی باید هماهنگی و همکاری  لازم را در اجرای مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان،  با سازمان بنادر و دریانوردی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز داشته باشند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با بیان اینکه وجود سازه‌های دریایی بدون مجوز، مشکلاتی به همراه دارد تصریح کرد: سازه‌های دریایی غیر مجاز پیامدهای سوء زیست محیطی، فرسایش و رسوب گذاری، تغییر خط ساحلی و نهایتاً  اختلال در امنیت تردد دریایی ایجاد می‌کند. 

وی همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر  مقام عالی وزرات راه و شهرسازی به استانداران استان های ساحلی در خصوص لزوم تقویت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به عنوان تنها مرجع هماهنگ کننده تصمیم گیری ها در حوزه سواحل و بنادر کشور، خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه ها و ارگان های اجرایی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان شد.

آقایی در پایان ضمن تاکید بر توسعه سواحل مکران ،گفت:با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران و اطلاق "گنج عظیم" به سواحل مکران، در کنار اقدامات توسعه ای بسیار مفید دولت در سواحل از جمله توسعه و تجهیز  بندر شهید بهشتی برای نقش آفرینی منطقه ای و فرا منطقه ای، احداث ترمینال مسافری بین المللی، احداث موج شکن های مردمی بمنظور توزیع یکنواخت جمعیت در نوار ساحلی و ایجاد اشتغال پایدار و مولد و سایر طرح های توسعه ای  سرمایه گذاری در سواحل مکران ، توجه سوء استفاده کنندگان از دریا و ساحل  نیز به این سواحل زیبا و استراتژیک معطوف شده است.

آقایی اذعان داشت: دراین برهه حساس از زمان که در ابتدای راه توسعه همه جانبه سواحل مکران قرارداریم، مسئولین نظارت بر سواحل و اعضای کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.

وی در ادامه گفت: با بهره گیری از توان و پتانسیل هماهنگ کنندگی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان که پشتوانه آن مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) بوده و یکی از دستاوردهای مهم آن  تقسیم بندی و تعیین کاربری اراضی ساحلی بر اساس استعداد زمین و عوامل مختلف از جمله زیست محیطی و اقلیم دریایی است میتوان به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه سواحل و دریا و توسعه ای موزون و هماهنگ دستیافت که ضمن توسعه صنعتی- اقتصادی و کسب منافع مترتب از دریا، محیط زیست و منابع آن را برای نسل های آینده حفظ و مدیریت کرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات مؤثری اجرا شده که یکی از آنها خط کشی محورها است، افزود: در این راستا، در یکسال گذشته، خط کشی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ امانی این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی شده است.

وی تهیه و نصب ۷۰۰ متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است.

کرد گفت: تهیه، نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان طی این بازه زمانی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 6089672

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان