Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:21:33 GMT

دین برای سلامت دنیا و آخرت انسان است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۲۲۳۰۶

دین برای سلامت دنیا و آخرت انسان است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به همایش دین و سلامت، گفت: دین و سلامتی توأم با هم هستند و دین برای تأمین سلامتی دنیا و آخرت انسان آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در پیامی تصویری به همایش دین و سلامت که شامگاه پنج‌شنبه در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد اظهار داشت: دین برای سعادت دنیا و آخرت انسان است و برای این آمده است که انسان هر دو جنبه سلامت خود را در دنیا و آخرت به‌وسیله آن تنظیم و فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: علو و برتری جویی انسان در زمین، شامل همه چیز می‌شود به همین دلیل هر حرکتی بخواهد فراتر از خودش باشد و از حد خودش تجاوز کند در دین مذموم است و هر چیز به اندازه حد خودش باشد مطلوب است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه دین برای تنظیم برنامه زندگی بشر آمده است، افزود: بوعلی سینا در شفا در این خصوص اشاره می‌کند که هر انسانی دارای قوای شهوت و غصب و... است اما اگر بتواند آن‌ها را تحت کنترل خویش در بیاورد نهایت استفاده را خواهد برد اما اگر آن‌ها را رها کند موجب نابودی خودش می‌شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ» گفت: این آیه از جهت اثبات فرموده است بخورید و بیاشامید و از جهت نفی دستور به عدم زیاده‌روی و اسراف داده است؛ یعنی کسی که تارک این دو باشد درست نیست.

آیت الله علوی گرگانی افزود: هر کس دنیایش را برای آخرتش ترک کند اعمالش قبول نیست و هر کس آخرتش را نیز به خاطر دنیا تباه کند از او هم قبول نخواهد شد.

وی اظهار داشت: هر دو جنبه باید حفظ شود و نظم و انتظام وجود انسان با رعایت اعتدال در این امور حاصل می‌گردد.

این مفسر قرآن کریم گفت: یکی از بهترین دستوراتی که دین در خصوص حفظ انسانیت و سلامت به ما می‌دهد از فرمایشات مولا امیرالمؤمنین(ع) است که به فرزند خود امام حسن مجتبی(ع) فرمودند اگر در زندگی خود چهار اصل را رعایت کنی دچار بیماری و مریضی نخواهی شد؛ بدون اشتها سر سفره و طعام حاضر نشو و از سر غذا هم هنگامی بلند شو که کاملاً سیر نشده باشی؛ جویدن در هاضمه را رعایت کن که معده و دستگاه گوارش با آسیب مواجه نشوند و همیشه با شکم پر نخواب.

وی با بیان اینکه این دین شریف می‌خواهد سلامتی مردم را در جامعه تأمین کند، تأکید کرد: دین و سلامتی برادر یکدیگر هستند و کسی که دین نداشته باشد سلامت هم ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)