Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر تعدادی از نمادهای معاملاتیِ متوقف، در کمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی شدند و برخی تا ۷۲ ساغت هم متوقف ماندند، گفت: دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نمادهای بورسی دستاورد خوبی است اما نقاط ضعفی هم دارد.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌که اجرایی شدن دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها را طی چند هفته اخیر چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این دستورالعمل همان آیین‌نامه مصوب معاملات است که در آیین‌نامه قبلی داشتیم و در حال حاضر نیز داریم و در کل چیز جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این‌که قرار بود نمادهای متوقف و کمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی شوند آیا چنین اتفاقی افتاد؟ اظهار کرد: شرکت‌هایی بوده‌اند که با ارائه‌ی اطلاعات جدید نزدیک به ۷۲ ساعت نمادشان متوقف ماند و از طرفی شرکت‌هایی بودند که کمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی شده‌اند، اما من این موارد را به منزله تخطی از دستورالعمل جدید نمی‌بینم، شاید این به علت تکثر فعالان بازار متمرکز روی یک سهم باشد که به بازبینی و دقت بیشتری نیاز دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت جدید بورس واقع‌بینانه نگاه کردن به فرآیند انجام معاملات است که در گرو توقف نمادهای معاملاتی بود و از دیدگاه من گشایش‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است هرچند که نواقصی هم در اجرای این دستورالعمل وجود داشته است.

آقابزرگی افزود: مثلا دیده شده نمادی به دلیل این‌که پنج روز متوالی افزایش قیمت داشته متوقف شده است و از طرفی اجرای دستورالعمل به صورت یک وحدت رویه و یکسان مشاهده نمی‌شود. البته طبیعی است که انتظار نداشتیم به یکباره ظرف مدت یک ماه تمام نمادها بازگشایی شود. من در کل اجرای این دستورالعمل را مطلوب می دانم.

چندی است که سازمان بورس و اوراق بهادار برای توقف و بازگشایی نمادها، دستورالعمل جدیدی تصویب کرده است. طبق گفته مسئولان سازمان بورس بر اساس این دستورالعمل نمادهایی که متوقف می شوند ظرف مدت کمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی خواهند شد. آن طور که اعلام شده حتی اگر شرکتی بورسی در ارائه اطلاعات ابهاماتی داشته باشد نماد معاملاتی اش بازگشایی و این موضوع اطلاع رسانی می شود تا معامله گران با علم به این موضوع اقدام به خرید و فروش سهم آن شرکت کنند. البته نمادهایی که از قبل متوقف بوده اند باید طبق دستورالعمل قبلی گزارش گری مالی داشته باشند تا نمادشان بازگشایی شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم