Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد تصمیم رویارویی با رژیم صهیونیستی نه تنها در سطح سوریه بلکه در سطح کل محور مقاومت از ایران تا سوریه و عراق تا لبنان و حتی فلسطین گرفته شده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ بین الملل آسیای غربی دفاتر خارجی نظرات

به گزارش گروه دفاتر خارجی خبرگزاری تسنیم، «احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی متجاوز به خاک سوریه درباره پیامدهای آن خاطر نشان کرد پیش از سخن گفتن درباره پیامدهای جنگنده رژیم صهیونیستی باید بگوییم که محور مقاومت در سوریه در طول هفت سال پیروز شد و به اعلام پیروزی نهایی بسیار نزدیک شده است، در نتیجه هدف از این همه اقدامات تنش‌آمیز رژیم صهیونیستی در برهه اخیر جلوگیری از این پیروزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته اساسی در این مسئله این است که رژیم صهیونیستی از مشغول بودن دولت سوریه به رویارویی با گروه‌های تروریستی در طول سالیان گذشته سوء‌استفاده کرده و در نتیجه بارها تجاوزات خود به خاک سوریه را تکرار کرده است، اما یک تصمیم راهبردی از سوی دولت سوریه گرفته شده بود که به سمت هیچ نبرد دیگری کشیده نشود که ممکن است آن را از رویارویی با این گروه‌های تروریستی که در اصل روی دیگر رژیم صهیونیستی هستند،‌ منحرف کند.

وی افزود : معتقدم این پیام به رژیم صهیونیستی رسیده است که قواعد درگیری به نقطه اساسی بازگشته است، زیرا برخی از تغییری که در معادله ایجاد شده، حرف می‌زنند، ولی من تاکید می‌کنم که معادله، تنها در رویارویی با رژیم صهیونیستی نهفته است، و امروز نبرد اساسی و واقعی برای رویارویی با این رژیم بازگشته است.

مرعی تاکید کرد : دولت سوریه و همپیمانانش این پیام را برای رژیم صهیونیستی فرستادند مبنی بر اینکه دیگر هیچ تجاوزی بدون پاسخ نخواهد ماند، این پیام باید به رژیم صهیونیستی و حامی آن ایالات متحده آمریکا برسد.

نماینده پارلمان سوریه درباره این سئوال که آیا احتمال تشدید تنش در مرحله آتی خواهیم بود، اظهار داشت هیچ کس پیامدهای احتمالی این تجاوز و پاسخ به آن را پیش بینی نمی‌کند، من اعلام می‌کنم ارتش رژیم اسرائیل همواره در راستای مخاطب قرار دادن جبهه داخلی و توجیه اقدامات تنش‌آمیز خود و آنچه ممکن است در مرحله آینده رخ دهد، حرکت می‌کند، می‌توانم بگویم که تصمیم رویارویی نه تنها در سطح سوریه بلکه در سطح تمام محور مقاومت از ایران تا سوریه و عراق تا لبنان و حتی فلسطین گرفته شده است.

وی درباره خبرهایی مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده از سوی سامانه دفاعی سوریه، ساخت روسیه بوده و درباره نقش روسیه در این رویارویی به تسنیم گفت من از نقش ایران و  اهمیت آن در تصمیم مقابله(با رژیم صهیونیستی) حرف می‌زنم، اما روسیه محاسباتش متفاوت است، روسیه همپیمان دولت سوریه است،‌ولی در حقیقت روابط  دیپلماتیکش با اسرائیل قطع نیست، در نتیجه در وهله اول این نبرد، ایران و سوریه نقش دارند و شاید روسیه هم در هماهنگی مواضع میان دو طرف(ایران و سوریه) نقش داشته باشد.

مرعی تاکید کرد سوریه دولتی است که می‌تواند به هر سلاحی که مناسب بداند،‌مجهز شود، تصمیم در سطح مجموعه منطقه‌ای گرفته شده است، مهمترین مسئله این است که این مرحله باید مرحله رویارویی باشد، زیرا طرف دیگر(رژیم صهیونیستی) خواهان تشدید تنش است و به این  اقدامات خود  ادامه می‌دهد، در نتیجه تنها  تصمیمی که ما اتخاذ کرده‌ایم، رویارویی و مقابله است.

انتهای پیام/

R36355/P36461/S8,90,94/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم طی ۲ یا سه روز آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر از یک سو به دلیل طولانی شدن جنگ علیه غزه و عدم تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این باریکه و از سوی دیگر به دلیل فرسوده شدن نظامیان اشغالگر و عدم توانایی در آغاز یک حمله دیگر به ویژه در شهر رفح در بن بست دو جانبه ای قرار دارد.

در همین راستا روز گذشته رسانه های خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از پیروی از دستورات فرماندهان ارشد برای تهاجم زمینی به رفح خودداری می‌کنند.

این خبر را رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد و البته دلیل اصلی این امتناع از جنگ را خستگی عناصر صهیونیست عنوان کرد و گزارش داد که این نظامیان پس از نزدیک به هفت ماه جنگ احساس می‌کنند که دیگر قادر به ادامه نیستند.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داده است که در مجموع ۳۰ عنصر صهیونیست از اجرای دستورات ارتش برای حمله زمینی به شهر رفح خودداری کرده‌اند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس پیشتر گفته بود: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می کنند.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

کد خبر 6092715

دیگر خبرها

  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود