Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های فوتبال در لیگ های معتبر اروپایی، امروز (یکشنبه) پیگیری می شود که در مهمترین این مسابقات تیم های تورینو و یوونتوس به مصاف هم می روند.

سری آ ایتالیا

تورینو - یوونتوس (ساعت 15)

حساس ترین دیدار هفته بیست و پنجم سری آ ایتالیا، امروز بین 2 تیم همشهری تورینو و یوونتوس در ورزشگاه المپیکوی شهر تورین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقه ای که به دربی دلاموله معروف است و یک طرفه ترین دربی ایتالیا حداقل در سالهای اخیر محسوب می شود. پیروزی در دربی برای هواداران تورینو در سالهای اخیر تقریبا به یک رویا تبدیل شده است.از 23 دربی قبل ، تورینو فقط در یک مسابقه (آوریل 2015) پیروز شده است. 17 پیروزی هم یووه به دست آورده و پنج مسابقه هم مساوی شده است.

در پنج مسابقه ای که والتر ماتزاری هدایت تورینو را بر عهده گرفته ، این تیم سه پیروزی به دست آورده است( به اندازه 16 مسابقه قبلی خود در سری آ) . در سوی مقابل یوونتوس هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تاتنهام بازی ضعیفی را انجام داد و در خانه با نتیجه دو بر دو متوقف شد. البته عملکرد آنها در سری آ متفاوت بوده است و یووه تیم بسیار قدرتمندی در لیگ داخلی نشان داده است.

ناپولی - اسپال (17 و 30 دقیقه)

رقیب اصلی یووه در راه قهرمانی امشب در سن پائولو مقابل حریف هجدهم جدولی خودقرار می گیرد. ناپولی که با یک امتیاز بیشتر نسبت به بانوی پیر در صدرجدول سری آ قرار دارد ، می خواهد امسال رویای هوادارانش را برآورده کند و بهترین بخت برای کسب اسکودتو را از دست ندهد. این میل به قهرمانی در سری آ باعث شد تا ، مائوریتسیو ساری سرمربی آبی ها ، در دیدار پنجشنبه شب در لیگ اروپا مقابل لایپزیش به برخی از بازیکنان اصلی خود استراحت دهد و در نهایت نیز با نتیجه سه بر یک در خانه شکست خورد تا شانس کمی برای صعود داشته باشد.

ناپلی ها هشت دیدار اخیر خود را در سری آ مقابل اسپال برده اند. البته به جز بازی رفتشان در لیگ امسال ، هفت دیدار قبلی این تیم بین سالهای 1963 تا 1968 برمیگشت و پس از این مدت اسپال در سری آ حضور نداشت و امسال دوباره به سطح اول فوتبال ایتالیا بازگشت. دو تیم در کل 14 بار در سری آ مقابل هم به میدان رفتند که ناپولی 9 بار پیروز شده ، دو بازی مساوی و سه برد هم نصیب اسپال شده است.

اگر شاگردان ساری این بازی را پیروز شوند، آنها رکورد بیشترین برد متوالی باشگاهشان را با 9 پیروزی پیاپی در یک فصل سری آ میشکنند. در سوی مقابل اسپال در هفته های اخیر وضعیت خوبی نداشته و از 10 دیدار گذشتشان فقط هفت امتیاز به دست آورده اند که فقط کیوو آمار بدتری نسبت به این تیم داشته است و باید این تیم را از شانس ها اصلی سقوط قلمداد کنیم.

میلان - سمپدوریا (23 و 15 دقیقه)

روسونری نیز امشب دیدار بسیار حساسی مقابل تیم شهر جنوا در ورزشگاه سن سیروی میلان خواهد داشت. این دو تیم در جدول همسایه یکدیگر هستند و سمپدوریا با 41 امتیاز در رتبه ششم و میلان با سه امتیاز کمتر در رتبه هفتم قرار دارد.شاگردان گتوزو اگر می خواهند اندک شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در سال آینده حفظ کنند باید این دیدار حساس را با پیروزی پشت سر بگذارند.

میلان دو دیدار اخیر خود را مقابل سمپدوریا باخته و گلی نیز نتوانسته به ثمر برساند. آنها همچنین در شش دیدار اخیر خود در سری آ شکستی را متحمل نشدند.

آتالانتا - فیورنتینا (20 و 30 دقیقه)

بولونیا - ساسولو ( 17 و 30 دقیقه)

بنونتو - کروتونه ( 17 و 30 دقیقه)

 

لالیگای اسپانیا

رئال بتیس - رئال مادرید (23 و 15 دقیقه)

شاگردان زیدان پس از پیروزی روحیه بخش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن ، امشب در هفته بیست و چهارم لالیگا مهمان بتیس خواهند بود. بتیس دیدار رفت را در سانتیاگو برنابئو یک بر صفر پیروز شده است و اگر امشب نیز موفق شود کهکشانی ها را شکست دهند، برای نخستین بار از 99-1998 است که رفت و برگشت رئال را شکست می دهند. در طرف مقابل رئال شش مسابقه از 9 دیدار اخیرش را در زمین بتیس پیروز شده است.

بتیس همچنین دو دیدار از هفت مسابقه اخیرش را در خانه پیروز شده است و در هیچکدام از این هفت مسابقه، موفق به ثبت کلین شیت نشده است. آماری که عملکرد ضعیف خط دفاع این تیم را نشان می دهد. اما رئال فقط یک دیدار از 19 دیدار اخیر خارج از خانه اش را شکست خورده است. البته چهار دیدار از پنج دیدار اخیر خارج از خانه را مساوی کرده اند.

15 تن از شاگردان زیدان در این فصل لالیگا گلزنی کرده اند که بیشترین تنوع گلزنان را در فصل جاری لالیگا در اختیار دارند. از همه بیشتر بنزما راه دروازه بتیس را می داند زیر این بازیکن در شش مسابقه از هفت دیدار اخیر رئال مقابل این تیم گلزنی کرده است.

رئالی ها که امسال دیگر شانسی برای قهرمان شدن در لالیگا برای خود متصور نیستند برای جدا شدن از رتبه چهارم و رسیدن به رتبه سوم نیاز به پیروزی در این دیدار خارج از خانه مقابل بتیس رده نهمی دارند.

اتلتیکو مادرید - اتلتیک بیلبائو (18 و 45 دقیقه)

شاگردان سیمئونه نزدیکترین تعقیب کننده بارسلونای صدرنشین(با هشت امتیاز اختلاف) هستند و اگر می خواهند کورسوی امیدشان برای قهرمانی را حفظ کنند باید این دیدار خانگی مقابل بیلبائو را پیروز شوند. کاری که طی سالهای اخیر به خوبی انجا دادند و از 9 دیدار اخیرشان مقابل بیلبائو ، هفت پیروزی و دو تساوی کسب کرده اند. سیمئونه همچنین از زمانی که هدایت روخی بلانکوس را عهده دار شده است ، تاکنون در خانه مغلوب بیلبائو نشده و پنج پیروزی و یک تساوی به دست آورده است.

آخرین دیدار آنها در مادرید ، آخرین مسابقه ای بود که در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار شد که شاگردان سیمئونه سه بر یک بردند . از آن پس اتلتیکو دیدارهای خانگی اش را در ورزشگاه واندامتروپولیتانو برگزار می کند. در آن دیدار فرناندو تورس دو گل به ثمر رساند. اتفاقی که تاکنون در ورزشگاه جدید نیفتاده است و هیچ بازیکنی موفق به بریس ( زدن 2 گل در یک مسابقه) در متروپولیتانو نشده است.

اتلتیکو مادرید نخستین تیمی بود که اتلتیک بیلبائو را در ورزشگاه جدید سن مامس شکست داد و حالا بیلبائو می تواند این اتفاق را جبران کند و به نخستین تیمی تبدیل شود که روخی بلانکوس را در متروپولیتانو شکست می هند.

رئال سوسیه داد - لوانته ( ساعت 14 و 30 دقیقه)

اسپانیول - ویارئال (ساعت 21 )

 

بوندس لیگای آلمان

بوروسیا مونشن گلادباخ - بوروسیا دورتموند ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

شاگردان توخل که با چند تیم دیگر از جمله لایپزیش رده دومی رقابت تنگاتنگی برای نایب قهرمانی دارند، امشب در هفته بیست و سوم بوندس لیگا، در بوروسیا پارک مهمان مونشن گلادباخ هستند. زنبورها هفته گذشته در لیگ اروپا دیداری سختی مقابل آتالانتای ایتالیا برگزار کردند و در نهایت سه بر دو پیروز شدند و با روحیه مناسب به استقبال این دیدار می روند. امید اول دورتموند در خط حمله به باتشوایی مهاجم جدیدشان است که به تازگی از چلسی به این تیم پیوسته و به خوبی جایگزین اوبامیانگ شده است.این مهاجم 24 ساله بلژیکی از سه دیداری که برای زنبورها به میدان رفته ، پنج گل به ثمر رسانده است .

آگزبورگ - اشتوتگارت ( ساعت 18)

 

جام حذفی انگلیس

روچدیل - تاتنهام (ساعت 19 و 30 دقیقه)

تیم تاتنهام در دور پنجم رقابتهای FA Cup انگلستان،  مهمان تیم لیگ یکی روچدیل است. مصافی که نخستین رویارویی دو تیم در تاریخشان محسوب می شود. روچدیل شش دیدار آخرش در جام حذفی را که مقابل یک تیم لیگ برتری بازی کرده ، مغلوب شده است.در مقابل اسپرز ، 16 دیدار از 17 مسابقه قبلی اش در مقابل یک تیم از لیگ پایین تر را پیروز شده است. آنها می خواهند برای نخستین بار طی 15 سال اخیر ،  دو بار پیاپی به یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس برسند اما روچدیل می خواهد برای نخستین بار در تاریخش تا چنین مرحله ای بالا بیاید.

 

لوشامپیونه فرانسه

نیس - نانت ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

لیل - لیون (ساعت 19 و 30 دقیقه)

مارسی - بوردو (ساعت 23 و 30 دقیقه)

لژیونرهای اروپایی

لیگ یونان

المپیاکوس ( انصاری فرد و حاج صفی) - پانیونیوس

آئک آتن ( شجاعی) - ژانتی

لیگ بلژیک

شارلوا ( کاوه رضائی) - استاندارد لیژ

 انتهای پیام/

پیش بازی لیگ های اروپایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز

دیدار رئال مادرید و کادیز در هفته ۳۴ لالیگا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۳-۰ شاگردان کارلو آنچلوتی خاتمه یافت. با توجه به شکست‌ ۴-۲ بارسلونا مقابل ژیرونا، قهرمانی شماره ۳۶ رئال مادرید در لالیگا مسجل شد. دربی کاتالونیا بعد از بازی رئال مادرید آغاز شد تا قهرمانی این تیم با چند ساعت تاخیر قطعی شود.

به نقل از مارکا؛ رئال مادرید از چند روز پیش، درخواست تغییر ساعت بازی مقابل کادیز را به لالیگا ارسال کرده بود. با توجه به اینکه احتمال داشت قهرمانی مادریدی ها در همین هفته مسجل شود، رئال مادرید درخواست داشت که زمان بازی مقابل کادیز از عصر به شب شنبه یعنی بعد از دیدار ژیرونا و بارسلونا منتقل شود. به این ترتیب آنها می توانستند با آگاهی از نتیجه دیدار ژیرونا و بارسلونا، با پیروزی مقابل کادیز در کنار هواداران خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جشن قهرمانی را برگزار کنند. این درخواست رئال مادرید از سوی لالیگا رد شد. لالیگا به مادریدی ها اعلام کرد برنامه بازی ها از چند هفته قبل مشخص شده و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد. رابطه بد خاویر تباس با فلورنتینو پرز، دلیل اصلی رد درخواست رئال مادرید بوده است. به این ترتیب بازیکنان رئال مادرید بعد از پیروزی مقابل کادیز به همراه خانواده خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ماندند و پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، جشن قهرمانی را در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار کردند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • دورتموند با هوملس پاریس را مغلوب کرد و به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد
  • پاری سن ژرمن ۰ - ۱ دورتموند / گزارش لحظه به لحظه
  • پاری سن ژرمن ۰ - ۰ دورتموند / گزارش لحظه به لحظه
  • توماس مولر: برای بازی در جو برنابئو خیلی هیجان‌زده‌ام؛ رئال مادرید تیمی بسیار خطرناک است
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • ام باپه: مطمئن هستیم که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهیم کرد
  • توقف میلان مقابل جنوا در ماراتن گلزنی سن‌سیرو
  • چلسی ۵-۰ وستهم: پیروزی در دومین دربی لندن ظرف سه روز
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • سرژ گنابری: مقابل رئال مادرید باید موقعیت بسازیم و سپس آن را بکشیم!