Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@14:04:32 GMT

◄ رشد گردشگری جمهوری آذربایجان در سال 2017

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۰۱۳۵

◄ رشد گردشگری جمهوری آذربایجان در سال 2017

تین‌نیوز | 

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ توانست ۶۹/ ۲ میلیون گردشگر خارجی جذب کند که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۲۰ درصدی معادل ۴۴۹ هزار نفر نشان می‌دهد. حدود ۲۵ درصد از رشد گردشگران وارد شده به جمهوری آذربایجان ناشی از افزایش ۱۱۴ هزار نفری گردشگران ایرانی بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، بررسی آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۶۳ هزار ایرانی به این همسایه شمال‌غربی کشورمان سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمارهای منتشر شده در رسانه‌های جمهوری آذربایجان، تعداد گردشگران ایرانی وارد شده به این کشور در سال ۲۰۱۶ برابر با حدود ۱۱ درصد از کل گردشگران ورودی به این کشور، معادل حدود ۲۴۹ هزار نفر بود. به این ترتیب گردشگران ایرانی وارد شده به جمهوری آذربایجان در طول سال ۲۰۱۷ رشد تقریبا ۴۶ درصدی داشته ‌است.

تعداد این گردشگران در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵۰ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۱ هزار نفر بود. همچنین ایران در سال ۲۰۱۶ پس از روسیه، گرجستان و ترکیه در مقام چهارم مبادی برتر گردشگری جمهوری آذربایجان قرار داشت که در سال ۲۰۱۷ با پشت سر گذاشتن ترکیه به رده سوم رسیده است. به‌طور کلی اشتراک‌های زیاد بین برخی استان‌های ایرانی با آن کشور یکی از عوامل تعداد زیاد گردشگران وارد شده به آن کشور محسوب می‌شود.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان