Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته اند استرس پس از به دنیا آمدن فرزند می‌تواند سبب ابتلای پدران به افسردگی و افت کیفیت قدرت باروری آن‌ها شود.

همچنین استرس کنترل نشده می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به اختلال‌های روانی در پدران و افسردگی شدید در آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط بین استرس نگهداری از فرزند و بروز ناباروری به وسیله دانشمندان دانشگاه مریلند بررسی شده است.

این وضعیت می‌تواند بسیار خطرناک باشد و با اثر گذاری بر کیفیت اسپرم پدر و دگرگون شدن DNA اسپرم‌ها سبب بروز ناهنجاری در رشد مغز فرزندان آینده مردان شود.

اعتقاد بر این است که بیشترین استرس برای نگهداری از نوزاد بر مادر وارد می‌شود، اما پژوهش‌های جدید نشان داده است استرس به همان اندازه بر پدران نیز اثر گذار است و سبب آسیب‌های بلند مدت بر سلامت روانی آن‌ها می‌شود؛ به ویژه اگر نوزاد دارای بیماری یا وضعیت خاصی باشد پدران استرس بیشتری تحمل می‌کنند، اما به دلیل تفاوت در ابراز احساسات مردان با زنان، آسیب پذیری مردان بیشتر است.

کارشناسان به خانواده‌ها توصیه می‌کنند برای نگهداری از کودک همکاری و تقسیم کار انجام دهند، مادر در دوران بارداری زیر نظر پزشک متخصص قرار داشته باشد، رژیم غذایی مناسب، کنترل استرس، انجام ورزش‌های سبک در این زمان، کنترل قند و فشارخون و پرهیز از بروز بیماری یا عفونت داشته باشد.


همچنین انجام سونوگرافی، تست خون و سایر آزمایش‌های ضروری برای حفظ سلامت مادر و فرزند ضروری است و دید جامعی درباره وضعیت سلامت مادر دراختیار پزشک و خانواده قرار می‌دهد؛ درصورت داشتن استرس بیش از اندازه والدین می‌توانند از جلسات مشاوره بهره بگیرند.

معمولاً از جمله دلایل استرس والدین برای نوزادان تازه به دنیا آمده، امکان بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، بی خوابی‌های شبانه و نیاز به مراقبت تمام وقت از نوزاد، کاهش زمان برای استراحت و رسیدگی به کار‌های شخصی، هزینه‌ها و نیز نگرانی از بابت بروز بیماری در کودک است.

همکاری خانواده برای نگهداری از کودک در کنار مراجعه منظم به پزشک می‌تواند درصد زیادی استرس را در والدین به ویژه پدران برطرف کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

استرس نگهداری از نوزاد قدرت باروری در پدر را از بین می‌برد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • نسل زد آمریکا علیه پدران اوانجلیست
  • خشم بهاری را کنترل کنید
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • دریبل دیدنی و وحشتناک امباپه که مدافع حریف را نابود کرد + ویدئو
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد