Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساعت 8 و 50 دقيقه يکشنبه 29 بهمن ماه 1396 هواپيماي ATR72 هواپيمايي آسمان فرودگاه مهرآباد را به مقصد ياسوج ترک مي‌کند، اما در ميانه راه اين هواپيما از صفحه رادار محو مي‌شود و ساعتي بعد بالاخره مسئولان حمل و نقل هوايي کشور تصميم مي‌گيرند تا سقوط اين هواپيما را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، ساعت 8 و 50 دقيقه يکشنبه 29 بهمن ماه 1396 هواپيماي ATR72 هواپيمايي آسمان فرودگاه مهرآباد را به مقصد ياسوج ترک مي‌کند، اما در ميانه راه اين هواپيما از صفحه رادار محو مي‌شود و ساعتي بعد بالاخره مسئولان حمل و نقل هوايي کشور تصميم مي‌گيرند تا سقوط اين هواپيما را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناتواني سازمان هواپيمايي کشوري در اطلاع رساني پس از وقوع سانحه
تمامي اصحاب رسانه در حوزه راه به خوبي مي‌دانند که مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري با استدلال اينکه اين سازمان متولي حمل و نقل هوايي در کشور است در تمام مسائل و رخداد‌هاي صنعت هوايي شخص اول اطلاع رساني است.
در نهايت جعفرزاده در اولين مصاحبه با خبر 11 شبکه خبر فقط به اطلاع رساني در خصوص حذف هواپيما از رادار بسنده مي‌کند، اما در مصاحبه بعدي سقوط هواپيما را تاييد مي‌کند.
حالا سوال اينجاست که چه اتفاقي رخ داده که سقوط هواپيما براي سازمان هواپيمايي کشوري مسجل شده است؟همچنان با تاييد خبر سقوط هواپيما از سوي مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري، رئيس اين سازمان که خود ساليان طولاني مديرعامل هواپيمايي آسمان بوده در خصوص سانحه سکوت مي‌کند تا بالاخره اين مقام مسئول هم مجبور به پاسخگويي مي‌شود و اطلاع رساني در خصوص علت سانحه را منوط به کشف جعبه سياه هواپيما مي‌کند.
در همين ساعات، منابع مختلف اخباري را در خصوص سرنوشت هواپيماي پرواز تهران – ياسوج اعلام کردند و جالب اينجاست که سازمان هواپيمايي کشوري به عنوان نهاد متولي حمل و نقل هوايي تجاري آخرين ارگاني بود که سقوط هواپيما را تاييد کرد و اين مطلب به وضوح بي برنامگي اين سازمان را در اطلاع رساني پس از سانحه نشان مي‌دهد.
چرا لاشه هواپيما گم شده است؟بيش از 12 ساعت از سانحه سقوط هواپيما مي‌گذرد، اما تنها خبري که شنيده مي‌شود جستجو براي يافتن لاشه هواپيماست.براي اين منظور بايد دو نکته اساسي را بررسي کنيم:نخست اينکه هواپيماي ATR داراي سيستم ELT يا اعلام موقعيت هواپيماست، اين سيستم به محض بروز يک ضربه شديد يا تماس با آب شروع به پخش امواجي روي فرکانس‌هاي 406 و ١٢١.5 مگا هرتز مي‌کند تا موقعيت هواپيما مشخص شود.
همچنين محل قطع ارتباط هواپيما با رادار نيز در داده‌هاي راداري وجود دارد، حالا با وجود اين دو مطلب چطور محل دقيق هواپيما همچنان مشخص نشده است؟
معماي سقوط هواپيماي ATR72 هواپيمايي آسمان در حالي پيچيده مي‌شود که هنوز سانحه فوکر 100 قشم اير در مشهد از ياد نرفته است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد