Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمایی تهران - یاسوج ­با بیان جزئیات جدیدی از سیستم ELT هواپیمای آسمان، گفت‌: تجربه نشان داده در شرایط مختلف سیستم ELT عمل نمی کند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضایی‌فر با یادآوری این‌که هواپیمای ATR آسمان در ارتفاع 21 هزار پایی ادامه مسیر داده است، اظهار کرد: آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت ساعت­ 9:30 دقیقه بوده که تا آن ساعت همه چیز عادی بوده و هیچ نقضی یا موردی را خلبان اعلام نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بعد از ساعت 9:30 ارتباط خلبان با برج مراقبت قطع شد و چندین بار برج مراقبت، خلبان را صدا کرد ولی جوابی دریافت نکرد که جستجو ها از همان لحظات اولیه آغاز شد.­

وی با بیان این‌که موتور این هواپیما از نوع ملخ دار بوده و در ارتفاع پایین حرکت می کرده که برای مسافرت های با مسافت کوتاه­ و شهرهای نزدیک استفاده می شود، تصریح کرد:‌ خلبان این هواپیما، خلبانی با تجربه بوده و سابقه پرواز 17 هزار و 400 ساعت را داشته و معلم خلبان بوده و بر کار معلم خلبان ها هم نظارت داشته است.

وی با اعلام  این‌که حداقل یازده گروه کارشناسی برای بررسی ابعاد حادثه تشکیل شده و تا وقتی لاشه هواپیما پیدا نشود نمی توان هیچگونه اظهار نظری کرد، گفت: سیستم ELT دستگاهی است که وقتی هواپیمایی دچار سانحه می شود، فعال شده و موقعیت مکانی هواپیما را به ماهواره‌ها اعلام می‌کند و­ هواپیما ATR مجهز به این سیستم بوده و قرارداد ما با ماهواره های ترکیه بوده است.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمایی تهران - یاسوج افزود: تجربه نشان داده در شرایط مختلف سیستم ELT عمل نمی کند و تاکنون هیچ سیگنالی از این سیستم دریافت نکرده ایم.

رضایی فر گفت: برخی فرودگاه ها مانند فرودگاه یاسوج رادار ندارد و برخی هم مانند مهرآباد رادار دارند و این هواپیما را تا ساعت 9:25 در رادار مرکز کنترل فضای کشور داشتند.­ هواپیما ای آر تی­ تمام مجوز های لازم را برای پرواز از سازمان هواپیمایی داشته و 3 ماه پیش از چک سنگین بیرون آمده بود و در این مدت هیچ مشکلی نداشته است.

وی همچنین درباره روشن بودن تلفن همراه یکی از مسافران گفت: همراه این مسافر از فرودگاه مهرآباد روشن بود که روی تهرانسر تهران ردیابی شد و در مسیر کاشان و حتی تا سمیرم هم ردیابی شد که پس از آن سیگنال قطع شد.

انتهای پیام/

R1012188/P1010113/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هواپیمایی آسمان سازمان هواپیمایی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان