Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شما قادر هستید با فشار دادن نقاط خاصی از بدن، جریان انرژی را افزایش داده و سبب عملکرد هرچه بهتر بدن بشوید. این ورزش و ماساژ از ۲ هزار سال پیش تاکنون در میان مردم رواج داشته است و برخی از مردم از تاثیرات ویژه آن در افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن هم سخن گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آشنایی با نقاط فشار حساس بدن و افزایش سوخت‌وساز و انرژی‌های جسمی از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

با انجام دادن تمرینات ساده‌ای که در زیر آموزش داده شده‌اند، می‌توانید آرامش بیشتری به بدن خود برسانید. البته پیش از انجام آنها خوب است با تنفس‌های عمیق و صحیح، بدن را برای کسب انرژی مهیا و آماده کنید.

13- بالای عضله ذوزنقه‌ای بدن

 

این نقطه در پشت بدن، جایی که گردن و شانه به هم می‌رسد واقع شده است و دقیقا به موازات نوک سینه شخص است. این نقطه را در سمت چپ بدن به مدت ۱ دقیقه فشار دهید. سپس نقطه مقابل آن یعنی در سمت راست بدن را فشار دهید. این تمرین را هر روز تکرار کنید.

۱۲- پل بینی

 

در مقابل آینه بایستید، نقاط فشار در بین چشم‌های خود که همان پل بینی هستند را پیدا کنید. با انگشتان دست از داخل چشم به طرف بینی فشار داده و بکشید.

۱۱- مرکز پیشانی در فاصله بین ابروها

 

بسیاری از انسان‌ها به‌صورت ناخودآگاه هنگامی که خسته می‌شوند، وسط پیشانی، نقطه میانی ابروها را فشار می‌دهند. این نقطه درست در بالای بینی واقع شده است و شما می‌توانید با فشار یک دقیقه‌ای در هر روز از خستگی و فشار بدن کاسته و موجب افزایش سوخت‌وساز بدن بشوید.

۱۰- جناغ سینه

 

این نقطه در بالای شبکه عصبی حفره شکمی و درست روی جناغ سینه واقع شده است. این منطقه را هر روز یک دقیقه فشار دهید تا از اثرات کاهنده وزن آن بهره‌مند شوید.

۹- شقیقه

 

این منطقه درست در کنار گوش و روی شقیقه واقع شده است و با فشار دادن آن، سوخت‌وساز بدن افزایش می‌یابد.

۸- شکم

 

شکم نقاط فشار متعددی دارد که با فعال کردن آنها می‌توانید سرعت سوخت‌وساز بدن را افزایش دهید و در نتیجه، سریع‌تر وزن کم کنید. انگشتان دست خود را روی شکم در ناحیه زیر ناف بگذارید و یک دقیقه فشار دهید. این تمرین را نیز باید هر روز تکرار کنید.

۷- عضله‌های شکمی

 

دو نقطه‌ای که در تصویر می‌بینید، زیر سینه و بالای معده را با انگشتان دست به سمت بالا فشار دهید و این کار را هر روز تکرار کنید.

۶- آرنج

 

بخش داخلی آرنج از دیگر نقاط فشار است که می‌توانید هر روز یک دقیقه فشار دهید.

۵- زانو

 

زانو یکی از نقاط فشار بدن است که با ماساژ دادن آن به صورت روزانه می‌توانید سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و لاغر شوید.

۴- قوزک پا

 

بخش‌های داخلی و بیرونی قوزک پا هم دارای نقاط فشاری هستند که با ماساژ و فشار دادن یک دقیقه‌ای آنها در هر روز می‌توانید سبب افزایش متابولیسم بدن بشوید.

۳- لب بالایی

 

نقطه بالای لب بالا از دیگر نقاط فشار در طب فشار یا آکوپرشر است. این نقطه را نیز هر روز یک دقیقه فشار دهید.

بیشتر بخوانید: عوارض بی شمار رژیم غذایی «کتوژنیک» را دست کم نگیرید!

۲- دست

 

پس از ماساژ دادن دیگر نقاط بدن، به سراغ دست‌ها بروید. منطقه بین شست و دیگر انگشتان دست را هر روز یک دقیقه فشار دهید.

۱- پا

 

پاها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن در راستای سلامت هرچه بیشتر است. شما با ماساژ دادن نقاطی که در تصویر می‌بینید، انرژی و سوخت‌وساز دیگر اندام‌های بدن را افزایش خواهید داد.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

این نقاط از بدن را فشار دهید تا وزن کم کرده و به تناسب اندام برسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت

مصاف قهرمان فصل گذشته سری A با شاگردان دانیله دروسی در ناپل با تقسیم امتیازات به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم سری A ایتالیا، امشب (یکشنبه) از ساعت 19:30 به وقت تهران دو بازی همزمان برگزار شد که در مهمترین بازی در ورزشگاه دیه‌گو مارادونای شهر ناپل، تیم‌های فوتبال ناپولی و رم به مصاف هم رفتند و این بازی در نهایت با تساوی 2-2 خاتمه یافت.

در این بازی که هر یک از تیم‌ها، یک بار از حریف خود پیش افتاد، ابتدا رم توسط پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی در دقیقه 59 دروازه حریف را باز کرد. این پنالتی را سردار آزمون مهاجم ایرانی رمی‌ها گرفت که از ابتدا تا دقیقه 69 در ترکیب روسونری حضور داشت و با خطای ژسوس بازیکن ناپولی در محوطه جریمه تیم میزبان نقش بر زمین شد.

ناپولی در دقیقه 65 با گلزنی ماتیاس اولیویرا کار را به تساوی کشاند و در دقیقه 84 با گلی که ویکتور اوسیمن از روی نقطه پنالتی زد، ورق را به سود خود برگرداند. رم اما از این بازی دست خالی برنگشت چرا که درست یک دقیقه به پایان مسابقه، مهاجم انگلیسی‌اش تامی آبراهام گل تساوی را به ثمر رساند.

آزمون و بووه؛ زوج خط حمله رُم برابر ناپولی

 

با این نتیجه رم 59 امتیازی شد و بالاتر از آتالانتایی که در بازی همزمان امپولی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در رده پنجم باقی ماند، هرچند با یک بازی بیشتر. ناپولی هم با 50 امتیاز کماکان در رده هشتم جدول ایستاده است.

در آخرین بازی امشب سری A از ساعت 22:15 فیورنتینا پذیرای ساسولو خواهد بود.

در جدول رده‌بندی سری A، اینتر قهرمان زودهنگام مسابقات با 89 امتیاز صدرنشین است، میلان با 70 امتیاز در رده دوم قرار دارد و یوونتوس 65 امتیاز نیز سوم است.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟