Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@06:54:15 GMT

افت کمی و کیفی منابع آب تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۲۶۶۱

رویداد۲۴-منابع آب دشت‌های تهران به دلیل چاه‌های غیرمجاز با افت کیفی و کمی مواجه شده است.مدیر دفتر تاسیسات آبی وبرقابی شرکت آب منطقه ای تهران از آبگیری حوضچه های تغذیه مصنوعی در جهت به تعادل رسیدن آب در سفره‌های زیرزمینی خبر داد و گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های استان تهران موجب افت کمی و کیفی منابع آب شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شهریاری با اعلام این خبر گفت: متأسفانه برداشت غیراصولی و بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی به همراه حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های استان در دهه‌های گذشته موجب افت شدید کمی و کیفی در این منابع شده‌ است که پیامدهای سوء آن به صورت تخریب کیفی آب زیرزمینی، نشست سطح زمین، افزایش هزینه پمپاژ و گاهی کاهش جریان آب رودخانه‌ها با توجه به تعاملات هیدرولیکی بین آب زیرزمینی و سطحی نمایان شده‌ است.

شهریاری با بیان اینکه برای جبران کسری سفره های آب زیرزمینی یکی از روش ها، استفاده از پروژه های تغذیه مصنوعی است، بیان کرد: با توجه به اینکه از طریق تصفیه خانه جنوب تهران پساب برای استفاده های کشاورزی ارسال می شود، در برخی از فصول خروجی پساب مورد استفاده کشاورزان قرار نمی‌گیرد در نتیجه جهت مدیریت صحیح منابع آب این بخش از آب در فصول غیر زراعی جهت تامین کسری مخزن آب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تغذیه مصنوعی بر بیلان آبخوان تاثیرات مثبتی دارد، تصریح کرد: به منظور تعادل آبخوان و کاهش خسارات اکولوژیکی ناشی از افت سطح آب زیرزمینی، با انتقال پساب فاضلاب، امکان انتقال حدود سه میلیون متر مکعب آب به حوضچه های تغذیه آبخوان در مسیر کانال انجام شد.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: پروژه های تغذیه مصنوعی با اهداف جبران افت سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی و جلوگیری از خروج آب های سطحی مازاد در فصول غیر زراعی و استفاده بهینه از آن ها استفاده می شود./روابط عمومی شرکت آب منطقه تهران

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون