Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ارمنستان را به اتخاذ موضع غیر سازنده در حل مناقشه قره باغ متهم کرد .

به گزارش سایت ریاست جمهوری آذربایجان ، علی اف دردیدار با «تویو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور منطقه قفقاز گفت : موضع غیر سازنده ارمنستان مانعی عمده برای پیشرفت در مذاکرات حل مناقشه قره باغ است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارمنستان را همچنین به نابودسازی یادگارهای تاریخی ، دینی ، ملی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ متهم کرد و افزود: برای حل سریع این مناقشه نیروهای ارمنستان باید از سرزمین های جمهوری آذربایجان خارج شوند .
در این دیدار بر ضرورت افزایش تلاش ها در راستای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تاکید شد .
الهام علی اف در بخشی از سخنان خود با اشاره به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا ، سفر اخیر ماروش شف چویچ معاون اول کمیسیون اروپا در امور انرژی به باکو و مذاکرات ثمربخش در این سفر درباره گسترش همکاری دولت باکو و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی و سایر عرصه ها را خاطر نشان کرد .
رئیس جمهوری آذربایجان، خواستار توسعه روابط این کشور و اتحادیه اروپا نه تنها در حوزه انرژی بلکه در عرصه های سیاسی ، تجاری ، سرمایه گذاری ، حمل و نقل ، امنیتی و فرهنگی شد .
به گفته وی همه این مسائل در پیش نویس توافقنامه جدید همکاری که قرار است میان جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا امضا شود ، انعکاس یافته است .
تویو کلار نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز رضایت از روند توسعه روابط این اتحادیه و جمهوری آذربایجان گفت : برای گسترش همکاری های طرفین ظرفیت های خوبی وجود دارد .
نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور کشورهای قفقاز جنوبی امروز ( دوشنبه ) برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شده است .
آساق ** 337*1579*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است