Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان گفت : جذب گردشگر در این شهرستان نیازمند تدوین برنامه های راهبردی و ساخت خانه های بوم گردی است.

معصومه داوودیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ساخت خانه های بوم گردی را امری مهم در جذب گردشگر دانست و افزود : این شهرستان دارای 2 واحد بوم گردی خانه پدری و ناصر لشکر و یک خانه مسافر است که به صورت خصوصی اداره می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 200 گردشگر داخلی و خارجی از این واحدها بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی از این تعداد، 20 گردشگر خارجی از کشورهای نیوزلند، فرانسه و آلمان بودند.
وی اظهارداشت : راه‌اندازی 29 واحد بوم گردی در روستاهای دامغان در حال دریافت مجوز است که عمده ترین مشکل این واحدها بنای ساختمانی و بهداشتی است.
داوودیان با تاکید بر ضرورت و اهمیت ساخت این اقامتگاه های بوم گردی ، تصریح کرد : اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی احداث می شود که برگزاری کارگاه های آموزشی، احداث نمایشگاه صنایع دستی و سوغات می تواند از دیگر اقدامات قابل توجه در این اقامتگاه ها باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان بیان داشت : تعمیرات کامل بنا، مناسب سازی فضا، تامین بهداشت محیط، راه اندازی سامانه ثبت مسافر، مجهز کردن مکان به دوربین مداربسته از جمله حداقل های دریافت مجوز در خانه های بوم گردی است.
داوودیان ادامه داد : با توجه به امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن مقرر شد برای تعمیرات و آغاز به کار خانه های بوم گردی 150 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم به صورت مرحله ای به مالکین بناهای تاریخی اختصاص داده شود.
در شهرستان دامغان 400 اثر تاریخی شناسایی شده و 126 اثر تاریخی به فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان دامغان حدود 90 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6026

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید