Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:55:34 GMT

پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۲۴۱۳

پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.
«مرتضی سلیمی» در سخنانی که در کانال اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر منتشر شد، نوشت: امدادگران و نجات گران جمعیت هلال ‌احمر، قطعه‌ای شبیه به لاشه هواپیمای‌ تهران - یاسوج‌ پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند.
سردار رمضان شریف با اشاره به عملیات جستجوی بالگردهای سپاه گفت: بالگردهای نیروی هوا فضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمایی آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.
وی گفت: بر اساس مشخصاتی که پهپادها داده بودند،2 بالگرد به محل اعزام شدند و لحظاتی قبل که با سردار حاجی زاده صحبت کردم گفتند که لاشه هواپیما پیدا شده است و تصاویری که از بالا گرفتند حتی آرم و نشان هواپیما به خوبی مشخص است و پیدا شدن محل سقوط هواپیما قطعی است.
سردار شریف گفت: مهمترین نکته پیدا شدن هواپیما بود و به محض مهیا شدن شرایط جوی امکان هلی برد و ارسال امدادگران زمینی فراهم است.
در همین حال «عزیر فعلی» معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز اخبار مربوط به مشاهده لاشه هواپیمای تهران - یاسوج توسط یکی از بالگردها را تایید کرده است.
عملیات دسترسی به دلیل صعب العبور بودن و شرایط جوی مشکل است.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.
8114/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اما در ارتفاعات احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در بعدازظهر وجود دارد.

فردا آسمان صاف و در بعدازظهر وزش باد رخ خواهد داد. روز یک‌شنبه آسمان صاف و گاهی وزش باد رخ انتظار می‌رود. روز دوشنبه آسمان صاف خواهد بود

 اما از اواخر وقت این روز افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، اوایل شب نیمه ابری تا ابری خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود. از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه روند دما افزایشی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم