Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:40:36 GMT

ساخت 9 هتل در تبریز

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۰۲۷۵

ساخت 9 هتل در تبریز

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه تبریز، پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ گفت: ۹ هتل درتبریز در دست ساخت است، پروانه برای احداث هتل رایگان داده می‌شود و موزه‌ها نیز دو شیفته خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: کار اصلی در رویداد تبریز ۲۰۱۸، جذب گردشگر خارجی است زیرا مستقیم روی گردش اقتصادی شهر تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از راه‌های جذب، نمایشگاه بین‌المللی است که چند روز دیگر نمایشگاهی در برلین برگزار خواهد شد که ۱۹۰ کشور در آن نمایشگاه حاضر خواهند شد.

خدابخش ابراز کرد: راه‌حل دیگر استفاده از ظرفیت تورگردان‌هاست زیرا گردشگر خارجی تنها سفر نکرده بلکه گروهی سفر می‌کند، از این رو با رئیس تورگردان‌ها جلسات و گفتمان شده است.

وی با اشاره به اینکه مثلث طلایی گردشگری ایران شامل اصفهان، شیراز و یزد است و برای این منظور ما می‌خواهیم مثلث را تبدیل به مربع با ضلع‌های تبریز، شیراز، اصفهان و یزد کنیم، افزود: باید نقاط ارزشمند تبریز را پررنگ کنیم برای مثال ربع‌رشیدی از سال آینده آماده خواهد شد چراکه این اثر از ۷۰۰ سال پیش شهر دانشگاهی بوده و ما باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: دانشگاه آکسفورد ادعای قدمت ۴هزارساله دارد در حالیکه ربع‌رشیدی یک شهرک تولیدی آزمایشگاهی و علمی بوده که با هفت زبان در آن دانشگاه تدریس می‌شده است.

این مسوول اجرایی استان تصریح کرد: اصلی‌ترین بخش در خصوص تبریز 2018، جذب گردشگر خارجی است و برای این امر بانک ملی تقبل کرده است تا کارت‌های خارجی در ایران قابل کار کردن باشد.

خدابخش با اشاره به حل مشکل ویزا در کشور و استان ادامه داد: ویزاها الکترونیکی خواهد شد به طوریکه فردی بدون ویزا به فرودگاه برسد در کمتر از یک‌ربع ویزا برای وی صادر می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: اگر بتوانیم خدمات را استاندارد کنیم و بخش خصوصی وارد عمل شده و خدمات ارزنده‌ای به گردشگر در همه ابعاد از جمله بوم‌گردی بدهد، می‌توان یک نتیجه مطلوب گرفت.

وی افزود: بوم‌گردی نقش موثری دارد چراکه اگر انجام گیرد و سنت قدیمی رعایت شود، گردشگر بیشتر جذب خواهد شد.

خدابخش با اشاره به اینکه برخی رویدادها در راستای ۲۰۱۸ باید در تبریز برگزار شود، گفت: یکی از این رویدادها جام جهان تختی بود که دو هفته پیش در تبریز برگزار شد که با ۱۸۰ کشتی‌گیر و ۱۲۰ همراه از ۱۵ کشور در تبریز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی شعر فجر در این ماه برگزار خواهد شد و طبق هماهنگی با وزارت ارشاد، سال آینده جشنواره فیلم بین‌المللی فجر در تبریز برگزار خواهد شد.

خدابخش بیان کرد:تبریزی‌های ساکن کشورهای دیگر نیز باید برای تبریز ۲۰۱۸ وارد عمل شوند و حتی اگر بتوانند یک گردشگر جذب شهر کنند، باز هم مهم است.

مجید خدابخش پیش از ظهر اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز است و البته این معرفی در کل دنیا زبان‌ها و روش‌های مختلف دارد و در داخل کشور می‌توان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اقدام کرد.

وی افزود: پیشنهاد شبکه برون‌مرزی و شبکه 3 را برای معرفی تبریز ۲۰۱۸ داشته‌ایم و حتی قرار است برنامه سال تحویل در تبریز پخش شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با شبکه‌های دیگر صورت گرفته و قابلیت‌های تبریز معرفی شده است، حتی پیشنهاد کلیپ برای معرفی تبریز نیز داده‌اند که در حال تدوین است.

وی ادامه داد: اقداماتی که باعث شود ظرفیت‌های فرهنگی و میراث معنوی و ادبی شهر تبریز در معرض معرفی قرار گیرد را با تمام تلاش انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر درتبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز

این اردوی چهار روزه با حضور اسکواش بازان برتر دختر از ۱۰ استان کشور تا ۹ اردیبهشت در خانه اسکواش تبریز برگزار می‌شود.

ورزشکاران برگزیده این اردو در ترکیب تیم ملی در مسابقات جونیور پاکستان شرکت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • ببینید | تصاویری از عملیات تعقیب و گریز پلیس با قاچاقیان چوب در تبریز
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی ایلخچی تبریز
  • تمرین تیم فوتبال تراکتور در تبریز
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز