Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس نظامي روس، ادعاي مقامات آمريکايي و اسرائيلي در مورد محق بودن آنها براي دفاع از منافع خويش در خاک سوريه را نقض آشکار قوانين بين المللي دانست.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، "ويکتور موراخوفسکي" کارشناس مسائل نظامي و سردبير مجله «آرسنال ميهني» در گفت‌وگو با خبرگزاري «نووستي» تاکيد کرد که اسرائيل و آمريکا با هدف قرار دادن اهداف مودر نظرشان در خاک سوريه، در حقيقت قوانين بين المللي را ناديده گرفته و تنها بر اساس قانون جنگل مبتني بر اينکه «هر کس قدرت بيشتري دارد، حق بيشتري دارد»، عمل مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که اسرائيل و ايالات متحده کاملا حق دارند تا در برابر نيروهاي دولتي سوريه و شبه نظاميان طرفدار دمشق و تهران، از خود دفاع کنند. "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل نيز در جريان مذاکرات شنبه شب خود با "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوري روسيه از «حق و وظيفه» دولت يهود براي دفاع از خود در برابر حملات صورت گرفته از خاک سوريه، سخن گفت.
موراخوفسکي در اين باره گفت: «بر کسي پوشيده نيست که ايران بطور مستقل و در حمايت از دولت و ارتش سوريه در اين کشور عمل مي کند. ترديدي نيست که نظاميان ايراني نقش بسيار مهمي در نابودي گروه تروريستي داعش در سوريه داشته و همکاري نزديکي با ارتش سوريه دارند. ولي مسئله اينجاست که آمريکا و اسرائيل بر اساس قواعد بين المللي اجازه ندارند تا در خاک سوريه، به متحدين نظامي ارتش اين کشور حمله کنند.»
اين کارشناس روس يادآور شد، اين در حالي است که حملات هوايي اسرائيل به تاسيسات نظامي در خاک سوريه ممکن است جان نظاميان روسي که با ارتش سوريه همکاري مي کنند را نيز به خطر بياندازد. به گفته وي، در اين راستا لازم است تا نظاميان اسرائيلي حداقل اقدامات خود را با نيروهاي نظامي روسي مستقر در سوريه، هماهنگ کنند. موراخوفسکي افزود: «ما شاهد هستيم که آمريکا نيز مانند اسرائيل دقيقا خود را محق مي داند تا هر هدفي که مايل است، از جمله نيروهاي دولتي و متحدان آنها در خاک سوريه را مورد حمله قررا دهد. اگر بخواهيم صادقانه صحبت کنيم، اين اقدام آنها نقض قوانين بين المللي مربوط به لزوم احترام به تماميت ارضي سوريه است. در حقيقت اوضاع در سوريه مانند اين شده که ما به دوره قانون جنگل بازگشته‌ايم و هر کس قويتر است، حق با اوست.»
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد

به گزارش جام جم آنلاین ازفارس،‌ منابع رسانه‌ای از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در بخش قدیمی شهر  قدس خبر دادند. یک جوان با چاقو به یکی از نظامیان اسرائیلی در نزدیکی «باب الساهره» در محله السعدیه در بخش قدیمی قدس حمله کرد و وی را زخمی کرد.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به نوشته الجزیره، در پی این عملیات، نظامیان اشغالگر کلیه ورودی‌های بخش قدیمی قدس را بستند و در کوچه‌ پس کوچه‌های آن مستقر شدند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش وبگاه فلسطینی شهاب، نظامیان اشغالگر به سوی یک جوان  مظنون به انجام این عملیات با سلاح سرد تیراندازی کردند. 
لحظاتی پس از انتشار این خبر، وبگاه روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از پلیس اسرائیل مدعی شد که عامل این عملیات در قدس، «یک گردشگر ترک» بود.

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است