Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@22:14:20 GMT

حکم قانون در مورد حرکت غیراخلاقی بازیکنان الهلال

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۴۱۸۳

به گزارش وانانیوز،  درحالی در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از گروه D، تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان در ورزشگاه السیب عمان به مصاف هم رفتند که استقلالی‌ها موفق شدند با گل به خودی بازیکن سعودی به پیروزی برسند و صدرنشین گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و گروه مرگ شوند.

پس از شکست آبی های ریاض، رامون دیاز مربی این تیم اخراج شد اما نکته منفی این مسابقه، حرکت زشت بازیکنان الهلال پیش از آغاز بازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درحالی که به دلیل درگذشت 66 ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج قرار بود پیش از بازی استقلال و الهلال یک دقیقه سکوت در ورزشگاه السیب عمان انجام شود و طبق عرف رقابت های بین المللی فوتبال بازیکنان برای انجام دادن این مراسم باید در میانه زمین حضور یابند اما الهلالی ها بدون توجه به این عرف ترجیح دادند به صورت پراکنده در نیمه زمین خودشان بایستند که این امر یک توهین بزرگ محسوب می شود. البته این حرکت زشت بین سعودی ها سابقه دار است چراکه بازیکنان تیم ملی عربستان هم پیش از بازی رفت با استرالیا در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه حاضر نشدند در مراسم یک دقیقه سکوتی که به مناسبت حادثه تروریستی لندن و کشته شدن چند استرالیایی برگزار شد، شرکت کنند.

بر همین اساس گفت و گو کردیم با رضا جاودانی، وکیل حقوقی فوتبال
او در این باره بیان کرد: بعید می دانم شکایت فدراسیون فوتبال از سعودی ها به جایی برسد، زیرا در عکس های منتشر شده مشخص است آنها ایستاده اند و یک دقیقه سکوت را رعایت می کنند اما نکته منفی آن است که در عرف آنها نیست تا در میانه زمین جمع شوند و شاید این موضوع برای ما ناراحت کننده باشد.

جاودانی ادامه داد: اگر در عکس ها دقت کنید، متوجه می شوید که حتی علی الحبسی به خط دفاعی تیمش اضافه شده و یک دقیقه سکوت را رعایت کرده اند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • سیدجلال مربی دیگر سکوت نمی‌کند
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد