Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در اين مطلب براي شما از روش هاي پاکسازي ريه از نيکوتين صحبت کرده ايم. با ما همراه باشيد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران، شايد خيلي افراد از قليان يا سيگار به عنوان يک تفريح دورهمي ياد کنند. غافل از اينکه در اين تفريح، سرطان ريه مخفي است. افرادي که سيگار مي کشند يا مدتي آن را ترک کرده اند و همچنين افرادي که در معرض دود سيگار ديگران هستند با توجه به دود دسته دوم و دسته سوم سيگار نياز به پاکسازي و سم زدايي از ريه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاکسازي ريه از نيکوتين با معجون زنجبيلي
اولين قدم ترک استعمال دخانيات و دوري شدن از دود ناشي از آن است مي توانيد با مصرف ترکيبي خانگي و بسيار آسان ريه خود را پاکسازي کنيد.
مواد لازم: چند سانتي متر ريشه زنجبيل تازه
400 گرم عسل
2 قاشق سوپ خوري زردچوبه
400 گرم پياز
يک ليتر آب
طرز تهيه: آب را بجوشانيد و به آن عسل اضافه کنيد.
ريشه هاي زنجبيل را رنده کرده، پيازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنيد.
زماني که جوش مي خورد زردچوبه را نيز اضافه کنيد و بگذاريد نصف بيشتر آب آن تبخير شود.
پس از خنک شدن آن را در شيشه اي تميز ريخته و در يخچال بگذاريد و هر روز دو مرتبه دو قاشق از آن را با شکم خالي ميل کنيد.
آيا قرص هاي سم زداي نيکوتين موثر است؟
به طور کلي داروهايي وجود دارند تحت عنوان «پاک کننده ريه» که از مشتقات «ان استيل سيستئين» هستند و توسط پزشکان به کار برده مي شوند. اين داروها عمدتا خلط آور بوده و در افراد سيگاري و … تا حدودي رسوباتي که در ريه جمع شده است را به صورت خلط پاک مي کنند٬ اما اينکه عوارض ناشي از سيگار و … را از بين ببرند خير٬ اصلا اين طور نيست. اين داروها فقط در حد يک داروي خلط آور هستند. لازم بذکر است که بهترين راه براي پاکسازي ريه٬ نکشيدن سيگار٬ استشناق هواي پاک٬ و ورزش ملايم در هواي پاک و دور ماندن از موارد آلودگي است.
3راه طبيعي براي پاکسازي ريه
از ذرت تازه و ارکننتگانيک استفاده کنيد . ذرت از ابتلا به سرطان ريه جلوگيري مي کند . ذرت شامل آنتي اکسيدانهاي قوي براي کاهش ابتلا به سرطان مي باشد.
يک آنتي اکسيدان قوي براي پاکسازي ريه ها "سلنيوم " مي باشد که در گردو و ديگر مغذها وجود دارد .
براي پاکسازي ريه ها پياز بخوريد . پياز علاوه بر تميز نگه داشتن ريه ها از ابتلا به بيماريهاي ريوي نيز جلوگيري مي کند. همچنين پياز باعث جلوگيري از رشد سلولهاي سرطاني مي گردد.
يکي ديگر از مواد غذايي براي پاکسازي ريه ها ، زنجبيل مي باشد . اضافه کردن زنجبيل به رژيم غذايي روزانه مي تواند باعث افزايش سلامتي گردد. همچنين مصرف چاي زنجبيل باعث بهبود در نفس کشيدن مي شود.
راه هاي کمکي براي پاکسازي ريه چيست؟
1- از افراد سيگاري دوري کنيد. اگر شما در معرض دود افراد سيگاري قرار بگيريد هم به سلامتي شما آسيب ميرساند. اگر دوستان شما سيگاري هستند از انها بخواهيد که در حضور شما سيگار نکشند.
2- به طور مدام ورزش کنيد. ورزش مداوم ريه هاي شما را تقويت کرده و توانايي آنها را افزايش ميدهد. چند بار در هفته حداقل 30 دقيقه ورزش کنيد. قبل از مشورت با پزشک معالج خود از رژيم هاي غذايي استفاده نکنيد. پزشک ميتواند به شما کمک ورزش روتين انجام داده و با توجه به وضعيت بدني فعلي، براي شما رژيم مناسب را تجويز ميکند. اگر ورزش و رژيم را رعايت کنيد، بهبودي زودتر عايد شما مي شود.
3- ورزش هاي هوازي انجام دهيد. اين نوع ورزش ها، عملکرد ريه را بهبود ميبخشند. از طريق بيني هوا را داخل بدن برده و از طريق دهان خارج کنيد. اين نوع تنفس بسيار مفيد است. بازدم شما بايد دوبرابر دم باشد. البته ميتوانيد از پزشک معالج خود هم کمک بگيريد و راه هاي تنفس مفيد را به شما آموزش دهد.
4- از غذاهايي که براي سلامت ريه مفيد هستند استفاده کنيد. غذاهاي حاوي آنتي اکسيدان از التهاب جلوگيري کرده و ريه را تقويت مي کند. ميوه ها و سبزيجات از منابع غني آنتي اکسيدان هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • قلیان با گاز خنده!
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی