Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:28:17 GMT

اردبیل|سقوط ۴ پله‌ای ایران در سهولت انجام کسب و کار

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۸۰۴۸

اردبیل|سقوط ۴ پله‌ای ایران در سهولت انجام کسب و کار

نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برآورد بانک جهانی کشورها بر مبنای سهولت انجام کسب و کار با سنجش ۱۰ شاخص رتبه‌بندی می‌شوند که متاسفانه در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل گذشته ۴ پله سقوط داشته‌ایم. ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد فیضی پیش از ظهر امروز در چهارمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون شاخص رتبه‌بندی کشور ایران در بین کشورهای دیگر در سهولت انجام کسب و کار اصلا شایسته این کشور نیست به طوری که رتبه ایران بین 194 کشور طبق گزارش جهانی سهولت انجام کسب و کار 124 بوده است و در این زمینه با سقوط 4 پله‌ای مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام اقداماتی اساسی و عملی برای بهبود وضعیت کسب و کار را ضروری دانست و افزود: این در حالی است که کشورها بر اساس شاخص‌هایی همانند شروع کسب و کار، اخذ مجوز ساخت‌ و ساز، اخذ اعتبار، تجارت فرامرزی، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، حمایت از سهامداران خرد، نحوه پرداخت مالیات، اجرای قرار‌دادها و حل و فصل ورشکستگی‌ها مورد سنجش و رتبه‌بندی قرار می‌گیرند و باید تمرکز در داخل کشور بر روی این محورها بیش از پیش تقویت شود.

 نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از سال 2006 وارد رقابت با 194 کشور دیگر در حوزه سهولت انجام کسب و کار شدیم که در سال 2014 یعنی بعد از گذشت 8 سال از آغاز این رقابت رتبه کشور در شاخص انجام کسب و کار 152 برآورد شده بود و در سال 2015 شاهد بهبود جایگاه ایران در این شاخص بودیم به طوری که در سال 2017 رتبه 120 در بین 194 کشور را از آن خود کرده بودیم.

فیضی ادامه داد: علی رغم این رشد خوب در سالهای گذشته اما در سال 2018 با توقف این رشد خوب اقتصادی و عدم بهبود معیارهای سنجش کسب و کار به رتبه 124 نزول پیدا کردیم که بر اساس پژوهش‌های انجام یافته در 4 شاخص از جمله شروع کسب و کار، اخذ مجوز ساخت‌وساز، اخذ اعتبار و تجارت فرامرزی شاهد بهبود رتبه بودیم.

وی اظهار کرد: در کنار موفقیتها در 4 حوزه مهم کسب و کار در 6 شاخص دیگر وضعیت مناسبی نداشتیم که اگر سه شاخص زمان، مرحله و هزینه را نیز به جمع آنها اضافه کنیم شاهد وضعیت اسفباری خواهیم بود که در این حوزه جدا نیازمند اقدامات اقتصادی و بهبودی هستیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد