Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی بخش داودی روز پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد بحران ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ناپایداری جوی در هفته آینده در این شهرستان؛ مرخصی تمام مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی لغو شده است.
وی بیان کرد: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه امکانات دستگاه های ایرانشهر در زمان بحران محدود است گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق، تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امداد رسانی توسط فوریت های پزشکی، هلال احمر و تمامی نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد.
فرماندار ایرانشهر گفت: ما باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنیم.
داودی از مردم خواست از تردد در مسیرهای رودخانه ها خودداری کنند.
به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده سراسر این استان را فرا می گیرد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر احتمال آبگرفتگی معابر، در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان احتمال بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.
وی ادامه داد: بارش در این مدت در ارتفاعات حوزه آبریز هیرمند نیز قابل توجه برآورد می شود.
وی از شهروندان درخواست کرد: از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از روز جمعه تا اواخر هفته آینده در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی و جنوب شرق این استان وزش باد شدید از سمت جنوب غرب همراه با گرد وخاک و کاهش دید رخ خواهد داد.
7314**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: نهضت لایروبی و جمع آوری نخاله‌ها در سطح مسیل‌ها و زباله‌ها در سطح حاشیه شهر‌ها با پیگیری استاندار ایلام در طول سال گذشته در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر این اساس لایروبی مسیل‌ها در سطح نقاط مختلف شهری استان انجام شد، افزود: در سال گذشته که بیشترین بارش‌ها را داشتیم خوشبختانه به دلیل این اقدامات پیش‌گیرانه هیچ‌گونه خسارتی در حوزه سیل نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برنامه‌های علمی و بازدید‌های تخصصی از نقاط مختلف شهر ایلام که از نظر سیلاب آسیب پذیر هستند با حضور کارشناسان و مشاوران و پیگیری شهرداری در قالب یک طرح علمی و تحقیقاتی مشخص شده است و مشاور این طرح پای کار بوده که نیاز است که در راستای حذف این نقاط آسیب پذیری اقدامات جدی انجام شود.

هژبری با بیان اینکه مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های عمده پیش روی مدیریت بحران استان بوده است، افزود: بر این اساس ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی این مسیل‌ها با مساعدت معاون اول رییس جمهور اختصاص یافته است که باید ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه باید و ۵۰درصد هم از طریق وزارت نیرو تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با است ه به اینکه امسال به واسطه افزایش پوشش گیاهی در پی بارش‌های مناسب باید بحث اطفای حریق در سطح مراتع و تجهیز استان به امکانات جلوگیری و اطفای حریق مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: منابع آبی استان نیز مورد تاکید و پایش است که لازم است در این حوزه نیز اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد