Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو از نیاز ۴۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: تأمین آب شرب مسکن مهر به طور جدی پیگیری می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب از روستای کلان به پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب پردیس و مسکن‌های مهر به طور جدی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تا سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم، وزارت نیرو خدمات لازم را برای ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر فراهم کرده بود و برای این کار بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون، علاوه بر ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بهره‌مند شدند که در کل ۲ میلیون ۲۰۷ هزار واحد مسکن مهر از خدمات وزارت نیرو برخوردار شدند.

اردکانیان افزود: در این فاصله، ۵۶ درصد کل مسکن مهر در کمتر از پنج سال از این خدمات با یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه بهره‌مند شدند که ۹۵ درصد واحد‌ها این خدمات را در اختیار دارند و پنج درصد باقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه انشعابات، خدمات پایدار شامل تصفیه‌خانه کامل آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، پست‌های فشار قوی و... اعتبارات بیشتری نیاز است که مبلغی بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تأمین خدمات پایدار نیاز است.

وزیر نیرو ادامه داد: فارغ از اینکه آب آشامیدنی با چه سختی‌هایی تهیه می‌شود، از آب‌های زیرزمینی، سطحی، قیمت تمام‌شده و حتی استفاده از آب بطری در مواقع سخت و اضطراری، اولین منبع برای صنعت و کشاورزی پساب است.

اردکانیان اضافه کرد: کشورمان در حال حاضر، بیش از ۶ هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش‌های شرب و بهداشتی دارد که از این مقدار، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن پساب تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه در ادبیات مربوط به منابع زیست‌محیطی دنیا، کلمه پساب و فاضلاب در حال حذف شدن است؛ اما این ماده نیز به‌عنوان آب و با رنگ مختلف استفاده می‌شود.

وزیر نیرو مطرح کرد: امروز ۲۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در دنیا با پساب آبیاری می‌شود که در برخی نقاط شیوه‌های مطمئنی نیست و مشکلاتی را ایجاد کرده؛ اما برنامه دنیای بدون گرسنه که جزو اهداف توسعه پایدار و استفاده جدی‌تر از پساب است؛ زیرا عدم استفاده از پساب موجب آلوده‌تر کردن منابع محدود آب شیرین دنیا هم می‌شود.

اردکانیان در پایان عنوان کرد: در چنین شرایطی، پردیس برای ما فرصتی است که سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه فاضلاب و برداشت پساب انجام دهیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003IZS

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع، توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی در توضیح برنامه‌ای این هفته، اظهار کرد: ۳۳۰ برنامه برای هفته بسیج از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی شده که تعدادی اجرا و تعدادی دیگر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی طی دو سال اخیر، افزود: بسیج در کنار سایر وظایف و مأموریت‌ها در راستای حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است با محوریت بسیج سازندگی و با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در مناطق محروم و کم‌برخوردار اقدامات خوبی در بحث خدمت‌رسانی بی‌منت و باافتخار داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این سازمان در استان با به‌کارگیری ۲۲۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی نواحی توابع توانسته خدمات خوب و ارزنده‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشد.

خزایی اضافه کرد: احداث و مرمت بیش از ۱۳۰۰ پروژه منازل نیازمندان، مساجد، غسالخانه‌ها، خانه‌های عالم روستایی، ساخت و مشارکت در ترمیم ۲۰۰ واحد کمیته امداد، آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت اداره کل راهداری استان، ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل نیازمندان و سایر امکان مورد هدف انجام شده است.

وی تصریح کرد: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، اهدای بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی بیش از ۱۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد، تهیه بیش از ۹۰۰۰ متر فرش سجاده‌ای برای مساجد روستایی و محلات کم‌برخوردار، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی با هدف اشتغال پایدار به عنوان بخشی از خدمات این سازمان در حوزه غیر عمرانی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی استان طی سال گذشته برای بیش از ۱۸۶۰ نفر شغل‌های خرد، خانگی و کارگاه‌های تولیدی پایدار ایجاد می‌کند.

خزایی در خصوص سهم بسیج سازندگی استان با اشاره به اعتبارات سال ۱۴۰۲ مربوط به جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶، گفت: تاکنون با پرداخت بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات توانستیم برای بیش از یک‌هزار نفر در استان شغل‌های پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: ایجاد ۱۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۸۹ تعاونی بسیج از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان انجام شده است.

کد خبر 751078

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول