Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانداری تهران برخی ایرادات را به مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷ شهرداری وارد دانسته و این ایرادات باید از سوی شورای شهر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، شورای اسلامی شهر تهران مصوبه افزایش نرخ طرح ترافیک در سال ۹۷ را به تصویب رساند.

پس از آن، این مصوبه برای تایید به فرمانداری تهران ارسال شد، اما فرمانداری برخی مغایرت‌های طرح ترافیک سال ۹۷ با قانون را اعلام و طرح مجدد به شورای شهر عودت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای اصلاح مغایرت ها، شورای شهر تهران ۱۰ روز فرصت داشت تا نسبت به برطرف کردن ایراد‌های فرمانداری اقدام کند.

به همین خاطر مقرر شده در جلسه امروز شنبه ۵ اسفندماه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران موضوع ایراد‌های وارده فرمانداری در دستور بررسی قرار گرفته تا در نهایت در روز یکشنبه ۶ اسفندماه ایرادات در صحن علنی شورای شهر مطرح شود. 

در صورتی که ایراد‌های وارد شده از سوی فرمانداری اصلاح شده و به فرمانداری بازگشت داده شود، طرح ترافیک با این اصلاحات نهایی و از ۱۵ فروردین ۹۷ قابل اجرا خواهد بود در غیر این صورت، موضوع به شورای حل اختلاف کشیده شده تا مغایرت‌ها در این شورا مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر فرمانداری تهران، ایراد‌هایی را به طرح اولیه شورای شهر پایتخت وارد کرده است. 

یکی از ایرادت شورای تطبیق فرمانداری، تعیین عوارض تردد در محدوده زوج و فرد است.

در مصوبه شورای شهر ذکر شده در صورتی که خودرویی با پلاک زوج بخواهد روز فرد در محدوده زوج و فرد تردد کند، می‌تواند با پرداخت عوارض وارد محوده شود. این نوع ورود مورد تایید هیئت تطبیق فرمانداری تهران نبوده است. 

در کنار این موضوع فرمانداری تهران به یکی از تبصره‌های بندی که در رابطه با ارائه مجوز طرح ترافیک به جانبازان بالای ۷۵ درصد و جانبازان ۲۵ درصد اعصاب و روان بوده، ایراد وارد کرده است. 

ایراد بعدی که فرمانداری تهران به آن اشاره کرده، موضوع ارائه سهمیه به آژانس ها، سرویس مدارس، وانت بار‌ها و ... بوده است. 

در اعتراض فرمانداری آمده است که با وجود سهمیه در نظر گرفته شده، سرویس مدارس، آژانس ها، وانت بار‌ها و ... باید سهم قابل توجهی را پرداخت کنند و مبلغ در نظر گرفته شده برای این خودرو‌ها جهت پرداخت بسیار بیشتر از حد تعادل است. 

غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص ایرادات هیئت تطبیق به مصوبه شورای شهر در رابطه با طرح ترافیک سال ۹۷ می‌گوید: فرمانداری تهران موظف است مصوبات شورای شهر را مورد بررسی قرار داده تا این مصوبات مغایرتی با قانون نداشته باشند. 

وی می‌افزاید: در مصوبه اخیر شورای شهر در رابطه با طرح ترافیک ایراداتی مطرح شده که این ایرادات باید از سوی شورای شهر برطرف شود. 

در همین رابطه، افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید: مقرر شده ابتدا در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ایرادات فرمانداری به مصوبه شورا مورد بازنگری قرار گیرد. 

وی می‌افزاید: پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت موضوع در صحن علنی شورای شهر مطرح و اشکالات به رای گذاشته شود. 

در حال حاضر باید دید آیا در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران ایرادات فرمانداری به مصوبه شورای برطرف می‌شود یا خیر.

در صورتی که ایرادت برطرف نشده و موضوع به هیئت حل اختلاف کشیده شود بدون شک مدت زمان زیادی تا اجرایی شدن طرح ترافیک جدید صرف خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شکی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه همدلی‌هایی که تا کنون بین اعضا شورا و مردم این شهرستان رخ داده است شاهد اتفاق‌های مثبتی در شهرستان علی آباد کتول بودیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم برای مردم گام‌های مثبتی برداریم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم در برخی از اوقات از حقوق اجتماعی خود گذشتیم.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول ضمن بر شمردن جایگاه مهم رسانه گفت: امروز نقش و جایگاه رسانه بر همگان آشکار است و با قرار گرفتن در کنار رسانه می‌توان اتفاق‌های بزرگی در شهر خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۷۰ جلسه در شورای اسلامی شهر علی آباد کتول برگزار شد، افزود: در این مدت هزار و ۱۱۴ مصوبه در چهار بخش انجام شد که از این تعداد ۲۹۴ مصوبه که حدود ۳۹ درصد مجموع مصوبات است مربوط به حوزه فرهنگی است.

شکی اظهار کرد: ۲۵۹ مصوبه که حدود ۲۵ درصد از مصوبات را شامل می‌شود مربوط به حوزه شهرسازی است که شهرستان علی آباد کتول در این حوزه ظوابط بسیار سخت گیرانه دارد.

وی یادآور شد :۱۱۵ مصوبه در حوزه قرار دا های عمرانی داشتیم که ۱۱ درصد مصوبات شورا را شمال می‌شود.

شکی اصلاح و بازبینی بافت فرسوده را از موضوعات رفع موانع و مانع زدایی در حوزه شهر سازی اعلام کرد و گفت: اکنون بافت فرسوده این شهرستان از ۹۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ تن قیر رایگان در سطح شهرستان علی آباد کتول استفاده شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این رقم به هزار و ۱۰۰ تن برسد.

وی در ادامه در خصوص تله کابین هم گفت: در سال ۱۴۰۱ سازمان شورای عالی ملی جنگل‌ها و میراث فرهنگی رضایت خود را برای اجرای این پروژه اعلام کردند و در آبان ماه سال ۱۴۰۱ مجوزهای لازم اخذ شد.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول گفت: طی سال ۹۵ در دوره شورای چهارم مزایده‌ای برگزار شد که یکی از شرکت‌ها توانست برنده مزایده شود اما آیتم‌هایی که در آن زمان برای شرکت مورد نظر مشخص شده بود اکنون دیگر قابل پذیرش نیست و این باعث شد تا تغییراتی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته قبل کار انعقاد قرار داد تله کابین به پایان رسیده بود اما اشکالاتی از سوی دادستانی اعلام شد که منتظریم اشکالی که بر پروژه تله کابین گرفته شد مشخص شود تداوم خواهد داشت یا خیر که اگر تداوم داشته باشد بلافاصله به سمت فراخوان جدید خواهیم رفت و اگر غیر از این باشد حتماً در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همین شرکت کلنگ تله کابین زده خواهد شد.

کد خبر 6091476

دیگر خبرها

  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند