Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@23:59:19 GMT

گره تازه در پرونده نزاع مرگ‌بار در باغ

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۵۹۹۶۹

گره تازه در پرونده نزاع مرگ‌بار در باغ

به گزارش شرق، ۱۳فروردین‌ سال ۹۵ پسر جوانی که در جریان درگیری در خانه پدربزرگش در لواسان از ناحیه شکم به‌شدت مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل شد. او دچار خون‌ریزی شدیدی شده بود و پزشکان تلاش زیادی برای نجاتش انجام دادند اما سرانجام وی بعد‌ از ظهر همان روز تسلیم مرگ شد. 

به‌دنبال این حادثه تلخ با شکایت پدر متوفی تحقیقات پلیس درباره این درگیری مرگ‌بار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌داد عامل این قتل خانوادگی پسرعمه مقتول است. آنها بر سر درست‌کردن جوجه‌کباب با یکدیگر درگیر‌ شده بودند و متهم با تکه‌ای شیشه به شکم مقتول ضربه زده بود. پدر مقتول دراین‌باره گفت: روز سیزده‌بدر همه به خانه پدرم رفته بودیم. پسر من و پسر خواهرم با هم وسایل درست‌کردن جوجه‌کباب را خریدند و همه‌‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت تا اینکه چند ساعت بعد از صرف ناهار پدرم، خواهرزاده‌ام را صدا کرد و مبلغی را که او برای خرید جوجه‌کباب هزینه کرده بود به او داد. همین کار باعث شد پسرم پیش پدرم برود و به او اعتراض کند چون او هم مبلغی از هزینه را داده بود. وقتی او مشغول صحبت‌کردن با پدربزرگش بود، خواهرزاده‌ام جلو رفت و او را هل داد و از خانه بیرون کرد. او در ادامه درِ خانه را به رویش بست.

این مرد ادامه داد: پسرم می‌خواست از روی در وارد شود که شیشه بالای در شکست اما خواهرزاده‌ام تکه‌ای شیشه برداشت و با آن ضربه‌ای به شکم پسرم زد و او را مجروح کرد. ما خیلی زود او را به بیمارستان منتقل کردیم اما چند ساعت بعد فوت شد. در این شرایط متهم به قتل که ۲۴سال دارد، بازداشت شد اما قتل پسردایی‌اش را انکار کرد. او گفت: ما همه در خانه پدربزرگ جمع شده بودیم که این اتفاق افتاد. مقتول به‌خاطر اینکه پدربزرگ به او پولی نداده بود، اعتراض کرد و با لحن بدی صحبت کرد. من هم در حمایت از پدربزرگم با او درگیر شدم و از خانه بیرونش کردم. او می‌خواست از روی در خانه وارد شود اما شیشه شکست و شکمش زخمی شد. بعد از این حادثه من به کلانتری رفتم و از او شکایت کردم. اگر من در مرگش نقش داشتم هیچ‌وقت با پای خودم به کلانتری نمی‌رفتم. اظهارات متهم در حالی  بود که هنوز به‌درستی معلوم نبود در این درگیری خانوادگی چه اتفاقی افتاده است. از سویی پدر مقتول اصرار داشت که خواهرزاده‌اش با شیشه به پسرش حمله کرده و او را به قتل رسانده و از سوی دیگر پدربزرگ مدعی بود که صحنه درگیری را ندیده و این ماجرا یک اتفاق بوده است.

با وجود این، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. یک ‌بار دیگر اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و متهم پای میز محاکمه رفت. او گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم. وی در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود، گفت: مادرم دچار معلولیت جسمی بود و پدربزرگم برای اینکه مادرم اذیت نشود به او خیلی رسیدگی می‌کرد و سهم‌الارث او را هم داده بود. این موضوع خیلی دایی من را اذیت می‌کرد و او می‌گفت همان‌طور که به مادر من رسیدگی می‌کند باید به او هم پول بدهد علاوه بر دایی‌ام همسرش و پسرش هم درگیر این ماجرا بودند. آنها خیلی به دایی‌ام فشار می‌آوردند و می‌گفتند که باید از پدربزرگم پول بگیرد. روز حادثه پدربزرگم ما را به باغش دعوت کرد تا آخرین روز عید را دور هم باشیم. من و پسردایی‌ام جوجه‌کباب درست کردیم پدربزرگم سهم پولش را به من داد و به دایی‌‌ام هم گفت پول را بدهد. این موضوع خیلی او را ناراحت کرد و دعوا به راه انداخت. من وسایل را جمع کردم و در حمایت از پدربزرگم دعوای لفظی کردم و بعد بیرون از باغ آمدیم. بعد که دوباره برگشتم تا مادرم را با خودم ببرم، پسردایی‌ام سعی کرد وارد خانه شود من اجازه ندادم در را بستم اما او دست‌بردار نبود شیشه‌ها را شکست و سعی کرد وارد خانه شود. او من و پدربزرگم را کتک زد و ما زخمی شدیم. برای اینکه غائله ختم شود من و پدربزرگم به کلانتری رفتیم و چند ساعت بعد دایی‌ام آمد و گفت پسرش کشته شده و من را متهم به قتل کرد درحالی‌که من این کار را نکردم و احتمال اینکه حین شکستن شیشه‌ها قطعه‌ای به بدن او فرو رفته ‌باشد، زیاد است. 

این گفته‌های متهم مورد قبول دادگاه قرار نگرفت و متهم به قصاص محکوم شد. رای صادره مورد اعتراض متهم قرار گرفت و دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده رای قصاص را نقض کرد و خواستار رسیدگی مجدد آن در شعبه هم‌عرض شد. 

به این ترتیب متهم یک‌ بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان

دو مرد شرور که به اتهام آزار و اذیت پسری نوجوان در انتظار محاکمه هستند در حالی با درخواست حکم اعدام از سوی شاکی روبه‌رو شدند که مدعی هستند، نه خودشان، بلکه دو دوست فراری آنها به شاکی تعرض کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: صبح در حال بازی در زمین فوتبالی در نزدیکی خانه‌مان بودم که چهارمرد افغانستانی با موتور به آنجا آمدند و بعد با تهدید چاقو مرا سوار کردند و به حاشیه تهران بردند. بعد از آن وارد باغی شدیم و آنها بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار دادند و در آخر هم تهدیدم کردند که اگر دراین‌باره به کسی حرفی بزنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشند.

نوید در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: خیلی ترسیده بودم به همین خاطر قصد نداشتم به کسی حرفی بزنم اما وقتی به خانه رسیدم آنقدر آشفته و به‌هم ریخته و ناراحت بودم که پدرم فهمید اتفاق بدی برایم افتاده و من هم ماجرا را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آن متجاوزان شکایت کنیم.

پس از آن شاکی با دستور قضایی برای انجام معاینه به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان این سازمان آزار و اذیت وی را تأیید کردند.

به این ترتیب مأموران ردیابی ۴ متهم را در دستور کارشان قرار دادند و با بررسی‌های فنی موفق شدند دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کنند.

دو متهم پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها منکر ماجرا شدند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه تحقیق این پرونده، پسر نوجوان که با پدرش در دادگاه حاضر شده بود به قضات گفت: دو متهم دستگیر شده همان کسانی هستند که بدون توجه به التماس‌هایم من را مورد آزار و اذیت قرار دادند و بعد هم تهدیدم کردند که نباید حرفی بزنم. آن روز به قدری از تهدیدهای‌شان ترسیده بودم که فکر می‌کردم من و خانواده‌ام را می‌کشند اما حالا که شکایت کردیم و دو متهم این پرونده بازداشت شده‌اند درخواستم اعدام آنهاست و به هیچ عنوان هم حاضر به گذشت نیستم.

پس از آن دو متهم با رد اتهام‌شان مدعی شدند: ما در روز حادثه در محل بودیم اما کاری نکردیم و دو دوست دیگرمان که حالا متواری هستند به شاکی تعرض کرده‌اند. ما بی‌گناه هستیم و بی‌دلیل بازداشت شده‌ایم.

دو متهم در پاسخ به سؤال قاضی که دو دوست‌تان حالا کجا هستند نیزعنوان کردند: بعد از آن روز دیگر نه آنها را دیدیم و نه از آنها خبر داریم.

با پایان جلسه تحقیق قرار است دو متهم بزودی پای میز محاکمه بایستند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • پایان زندگی مخفیانه بوکسور قاتل در پاسداران
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش