Web Analytics Made Easy - Statcounter

شوش - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شوش گفت:از ابتدای امسال تاکنون عملیات بهسازی 14 روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی،فتح المبین و شاوور اجرا شده است.

رحیم جلیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روستاهای بهسازی شده را شامل روستای حبایه،دحیمه 2،صالح داود،ولیعصر(عج)،شهرک بهرام،میرزاعلیخان،سن کریم، خلف عزیز،مزرعه 1،حریضات،بیت فارس،دوار ،کاظم حمد،صادات نجات بزرگ و مزرعه طریفی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:برای بهسازی این روستاها بیش از 35 میلیارد ریال هزینه شده است ضمن اینکه طرح هادی در بیش از 11 روستای این شهرستان بازنگری و مورد تصویب قرار گرفته و برای 10 روستای دیگر نیز تهیه طرح هادی تهیه شده است.
جلیزی گفت:در سه روستای شهید دانش ،سیدخشان و سید رحیمه بامشارکت و همیاری بخشداری و دهیاری حدود شش هزار و400متر مربع آسفالت شده است.
رییس بنیاد مسکن شهرستان شوش گفت:602 فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی بالغ بر9میلیارد و966میلیون ریال و34 فقره تسهیلات حوادث شهری بالغ بر 2میلیارد و400میلیون ریال نیز به ساکنان روستاهای این شهرستان پرداخت شده است.
وی افزود:64 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر در شهر الوان تا پایان امسال به متقاضیان تحویل می شود.
جلیزی ادامه داد:30 واحد مسکونی از سوی خیرین مسکن ساز در کوی دانیال در حال ساخت است.
رییس بیناد مسکن شهرستان شوش گفت: این بنیاد به منظور تامین زمین برای افراد واجد شرایط در روستاها اقدام به تملک اراضی دولتی وملی درپنج روستای شهرک بهرام ، سادات علوی ، مزعل ضمدی ، مجید ضمدی وجوحی در 92 هکتار و در قطعات 230 متر مربعی به متقاضیان واگذار شده است.
7280/6068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی صبح شنبه در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق‌های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی ۶۰۰ نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تأمین شود که در جریان سفر اخیر وزیر محترم راه وشهرسازی به آذربایجان شرقی شاهد واگذاری قرارداد زمینِ ۱۷۷ نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین‌های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.

وی افزود: یکی دیگر از توافق‌هایی که در سال‌های ماضی منعقد شده بود و صورتجلسۀ آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهیِ زمین برای ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی ایثارگران بود که احیا و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند، ۷ هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.

سلمانی یادآوری کرد: هزاران ایثارگرِ فاقد مسکن یا بد مسکنِ آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش‌های جدید و تحقق تکالیف قانونیِ دستگاه‌های اجرایی در قبال تأمین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.

وی افزود: حراست از آرمان‌های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائۀ انواع خدمات شهروندی در ساحت‌های اقتصادی و اجتماعی است. به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائۀ خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

سلمانی گفت: ماده ۷ این قانون، تکلیف تأمین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه‌های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این جلسه وعده پیگیریِ ویژۀ موضوع مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند را داد و دستیارش را مأمور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش‌های احتمالیِ فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تأمین مسکن ایثارگران کرد.

در این جلسه اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در خصوص برخی از فرزندان شهدا و جانبازانِ شاغل به خدمت در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز مورد پیگیری قرار گرفت که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران قول داد مراتب را تا حصول نتیجۀ مطلوب و رفع مشکل، تعقیب کند.

کد خبر 6089554

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی