Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛­­­ نگاهی به عملکرد فرابورس در یازدهمین ماه امسال نشان می‌دهد در­۲۱ روز معاملاتی تعداد ۷ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ورقه بهادار در ۹۶۱ هزار نوبت به ارزش ۴۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از افزایش ۶۴ و ۳۱ درصدی حجم و نوبت های معاملات و افت ۳۴ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۰۴۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۰۱۵ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۷۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۸۴ و ۱۰۶ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۵ درصدی حجم و افت ۳۱ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۵ است.
این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۳۲۷ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۶۲ درصدی حجم و افت ۴۳ درصدی ارزش معاملات این بازار در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
افزون بر این، بالغ بر ۲۹۹ میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳۳۸۱ میلیارد ریال و ۱.۷ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۲۰۴ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۹۶ درصدی حجم و ۵۸ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۲۰ درصدی حجم و ۱۴ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با بهمن ماه پارسال دارد.
اخبار مرتبط

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، شپنا و شستا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، کاما و حزامیا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش  هزار و ۳۹۵  واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
فردا ۴،   اهرم و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فاراک  و فردا ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، اراد ۱۲۸۴ و مبین ۰۶۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، لبخند و اعتماد ۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات