Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نمایندگان افغان با طرح مشترک آمریکا و وزارت دفاع افغانستان برای استخدام نیروهای محلی مخالفت کرده‌اند اما اشرف غنی فرمان استخدام ۲۸ هزار نیروی محلی وابسته به ارتش افغانستان را صادر کرد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به «هشت صبح» گفت: بر اساس فرمان ریاست جمهوری قرار است ارتش این کشور 36 هزار نیروی جدید استخدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : 7500 نیروی حرفه‌ای و 27 هزار نیروی محلی به منظور تقویت ارتش افغانستان و بهبود وضعیت امنیتی در این کشور استخدام خواهند شد.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: نیروهای محلی در شهرستان‌های این کشور، استخدام می‌شوند و آموزش و فرماندهی آنها را نیز ارتش افغانستان به عهده خواهد داشت.

وزیری تصریح کرد این نیروها قرار است در مناطق تحت نفوذ مخالفان مسلح دولت افغانستان مستقر شوند و به تامین ارتباط بین مردم و دولت افغانستان کمک کنند.

اشرف غنی در حالی فرمان اجرایی شدن طرح تشکیل نیروهای محلی را صادر کرده است که نیروهای محلی افغان بارها به تخطی از حقوق بشر، آزار و اذیت مردم متهم شده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر افغانستان پیش از این نیز هشدار داده بود که تشکیل نیروهای محلی بیشتر سبب تقویت شبه نظامیان شده و عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان طرح تشکیل نیروهای جدید از سوی وزارت دفاع افغانستان را در تامین امنیت ثبات در این کشور تاثیرگذار نمی‌دانند. زیرا به گفته آنها تشکیل نیروهای محلی با عنوان‌های جدید و نفوذ افراد زورمند و بزرگان قومی در آنها سبب بی‌ثباتی شده و مدیریت و رهبری این نیروها را به چالش خواهد کشید.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین