Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: در بهمن ماه سال جاری مردم ضمن تماس‌های تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰ و ثبت شکایات متعدد از اماکن مسکونی، خواستار جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز و غیربهداشتی در این اماکن شدند.

به گزارش ایسنا، مهندس محراب آقازاده با اعلام این مطلب افزود: از عمده تخلفات بهداشتی که در اماکن مسکونی انجام می‌شود، می‌توان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیر مجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده، انواع ترشیجات، خرد کردن گوشت و مرغ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، استفاده از بسته بندی‌های غیرمجاز و غیربهداشتی برای انواع مواد غذایی، تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیر بهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.

آقازاده گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در بهمن ماه سال جاری، ۲۰۷۰۳ تماس بوده که از این تعداد، ۶۳۵۵ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است.   ۷۳ درصد تماس‌ گیرندگان آقایان و ۲۷ درصد خانم‌ها بوده‌اند. وی افزود :شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۴ درصد، نانوایی ها ۱۲ درصد و بقالی و سوپرمارکت ۹ درصد در صدر اخبار ماه بهمن این سامانه بودند. در این میان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲ درصد، ایران ۱۱ درصد و مشهد ۱۰ درصد از کل اخبار و شکایات سامانه را به خود اختصاص دادند. آقازاده گفت: بیشترین مورد شکایت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با ۹ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر شش درصد و دفع غیر بهداشتی فاضلاب شش درصد بود. وی افزود: از اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، مقدار ۸۰۱۹ کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع شیرینی جات، سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره شده است. آقازاده گفت: از دیگر اقدامات قانونی و موثر، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت جهت رفع نواقص غیر بحرانی (۱۴ درصد)، مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی (۱۲ درصد)، اخطار ۴۸ ساعته جهت غیرفعال‌سازی و رفع نواقص بحرانی (پنج درصد) و ۱۷ درصد رفع نقص اماکن و مراکز بوده است. رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ افزود: میزان رضایتمندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی بر اساس نظرسنجی‌های تلفنی به عمل آمده، ۹۴ درصد بوده است. بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، آقازاده در پایان اظهار داشت: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هموطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود. انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان