Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@15:58:43 GMT

ورود حفاری ایران به مناقصات بین المللی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۷۴۱۴

ورود حفاری ایران به مناقصات بین المللی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، راهکار برون رفت از بیکاری دکل های حفاری را ورود به بازارهای بین الملی می داند و می گوید: باید شرایط همکاری با کشورهای همسایه را مساعد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، راهکار برون رفت از بیکاری دکل های حفاری را ورود به بازارهای بین الملی می داند و می گوید: باید شرایط همکاری با کشورهای همسایه را مساعد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز« انرژی امروز» گفت: شرکت ملی حفاری با داشتن ۷۰ دکل خشکی و ۳ دکل دریایی، بزرگترین شرکت دولتی حفاری به حساب می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما ۵ دکل بیکار در شرکت ملی حفاری داریم، خاطر نشان کرد: با رو به اتمام رفتن پروژه ها، امکان دارد، تعداد دکل های بیکار ما به بیش از ۲۰ دکل برسد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد، به همین منظور و برای جلوگیری از این اتفاق، شرکت ملی حفاری با برنامه ریزی ها و برنامه هایی که دارد، نگاش رو به پیشرفت است.

مناقصه مناطق نفتخیز جنوب، به زودی اجرا می شود

سپهری با بیان اینکه در آینده نزدیک در کشور دو اتفاق خوب در صنعت نفت و گاز خواهد افتاد، گفت: یکی از این موارد، بحث قراردادهای IPC  است که شرکت نفت به طور جدی پیگیر موضوع است که هرچه زودتر این قراردادها منعقد شود و سرمایه گذاری های خارجی ورود پیدا کنند و کار توسعه را برعهده بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، بحث دکل های حفاری نیز فعال می شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تصریح کرد و گفت: اتفاق دوم به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر می گردد که بزرگترین مخزن دار و تولید کننده نفت کشور است. این شرکت اوایل سال آینده حدود ۲۷ تا ۳۴ میدان را برای توسعه میادین به مناقصه می گذارد، که جنبشی در جهت فعالسازی دکل های حفاری خواهد بود و اقدامی در جهت جلوگیری از بیکاری دکل های بیشتر است.

همکاری در بخش حفاری با عراق

سپهری با  بیان اینکه من در تلاش برای گرفتن کار در خارج از کشور هستم گفت: این موضوعی است که خود به شخصه پیگیر آن بوده ام و در پایان هفته جاری سفری به عراق خواهیم داشت.

وی گفت: ما روی این کشور همسایه برای همکاری در بخش حفاری برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خاطر نشان کرد: تلاش شرکت ملی حفاری این است که با شرکت حفاری عراق و پروژه هایی که در این کشور است، مشارکت و همکاری داشته باشیم و از شرکت های خارجی حاضر در این کشور پروژه بگیریم.

سپهری با اشاره به مکاتبات صورت گرفته شده با وزارت نفت عراق گفت:ما در این سفر دو هدف گذاری کردیم اول اینکه با شرکت حفاری عراق همکاری مشترک داشته باشیم.دوم بحث شرکت های خارجی است که در کشور عراق در حال برگزاری مناقصه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از این شرکت ها، شرکت انی ایتالیا است، گفت: از آنجایی که چند سال پیش این شرکت با شرکت ملی حفاری در ایران کار کرده است و شناخت خوبی از شرکت ملی حفاری ایران  و توانایی هایش دارد، خودش برای ما اسناد مناقصه را فرستاده است و شرکت ملی حفاری در چند مناقصه شرکت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تاکید کرد: برای اولین بار ایران با مقاصد بین المللی با عراق همکاری می کند.

سپهری خاطر نشان کرد: عراق به دلیل مسائل فرهنگی و نزدیکی به میادین نفتی بازار مساعدی برای ایران است و ما باید شرایط همکاری با این کشور را مساعد کنیم.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان به سخنرانی پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران حضور پیدا کردند و سخنانی را ایراد کردند.

ظهر امروز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان سخنرانی کرد.

وی در این کنفرانس گفت: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و… مواجه شدیم. انرژی اتمی می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد.

مدیرکل آژانس افزود: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد. چند ماه پیش در اجلاس کاپ 28 در دبی تاکید شد که باید مصرف کربن به صرف برسد.

گروسی ادامه داد: در خصوص بیماری‌ها مانند سرطان که یکی از جدی‌ترین چالش‌ها است، سالانه با بیش از 4 میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

مدیر کل آژانس با اشاره به اینکه به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم، گفت: این کنفرانس می‌تواند به ما کمک کند که این مشکلات حل شود. دیروز و امروز در تهران و اصفهان در خصوص مواجه با چالش‌ها گفت‌وگو کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما دیروز در تهران و امروز در اصفهان نشست‌هایی داشتیم برای گام‌های عملیاتی در جهت حل چالش‌ها و رسیدن به جریان آزاد تعامل بین ایران و سایر کشورها از حوزه هسته‌ای. این منطقه تنش‌های زیادی دارد و همه به اروپا چشم دارند اما در اروپا نیز نیازمند این فناوری‌ها هستیم و امروز ما این توان را داریم برای گام‌های مثبت حرکت کنیم و امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد.

در حال تکمیل...

اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیمگروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادماسلامی: ایران و آژانس برای تداوم همکاری‌ها برنامه دارندرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی