Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:02:37 GMT

بیماران اِم اِس ساوه 5 روز است دارو ندارند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۰۶۷۵

بیماران اِم اِس ساوه 5 روز است دارو ندارند

مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد حمایت از بیماران مبتلا به MS در ساوه گفت: بیماران مبتلا به ام اس در این شهرستان پنج روز است که دارو ندارند و درمان آنان با چالش مواجه شده است.

ملیحه کیکاوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تامین دارو را اولویت نخست در درمان این بیماران دانست و گفت: اگر داروی مورد نیاز روزانه برای این بیماران بویژه بیمارانی که در خط اول درمان قرار دارند، تامین نشود، پروسه درمان آنان با توقف مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مصرف به موقع و به اندازه داروهای بیماران مبتلا به ام اس جلوی پیشرفت این بیماری را گرفته و موجب خواهد شد که بیماران مبتلا به ام اس از حملات ناشی از التهابات در امان باشند.

کیکاوسی در خصوص نحوه تامین داروی این بیماران خاص گفت: بیمارستان شهید مدرس ساوه وابسته به دانشکده علوم پزشکی به علت بدهی به شرکت‌های پخش دارو، قادر به تامین داروهای مورد نیاز این بیماران نیست و از طرف دانشکده یک داروخانه فعال در بخش خصوصی مجاب به تامین داروی بیماران شده است .

وی عنوان کرد: داروخانه‌ای هم که از سوی دانشکده علوم پزشکی معرفی شده است، در قبال تحویل دارو از بیماران فرانشیز دریافت می‌کرد و این بیماران با هزار سختی و مشقت مبلغ فرانشیز را می‌پردازند، اما به یکباره با وجود اینکه حاضر به پرداخت فرانشیز هستند با توقف ارائه دارو از سوی این داروخانه مواجه شدیم و هم اکنون مدت پنج روز است که اصلا دارویی تحویل نمی‌شود.

کیکاوسی در ادامه از مسئولان خواست تا فکری اساسی برای تامین داروی 300 بیمار مبتلا به ام اس کرده و به دادشان برسند.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه با تایید ایجاد وقفه در ارائه دارو توسط داروخانه‌های معرفی شده از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت وگو با ایسنا گفت: دو داروخانه در سطح شهرستان به منظور ارائه داروی بیماران خاص از جمله بیماران ام اس در سطح شهر معرفی شده اند و مقرر شده است که با تنظیم قرارداد سه ماهه داروی مورد نیاز بیماران را ارائه دهند و در صورت تایید کیفیت خدمت رسانی این داروخانه ها توسط بازرسان دانشکده مجددا قرارداد جدیدی تنظیم شود.

ساسان گازرانی ادامه داد: متاسفانه در حالیکه مدت قرارداد سه ماهه نخست هنوز به اتمام نرسیده بود از سوی شورای هماهنگی بیمه ها در استان مرکزی که شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح هستند جلسه ای برگزار شد و در آن جلسه مصوب کردند که تحویل دارو از سوی داروخانه های بخش خصوصی قابل قبول نیست و باید داروی این بیماران از سوی دانشکده و بیمارستان شهید مدرس ساوه توزیع شود.

وی بیان کرد: پیش از معرفی داروخانه های بخش خصوصی ساوه تامین دارو بیماران خاص توسط بیمارستان شهید مدرس صورت می گرفت، اما به دلیل رقم بالای بدهی بیمارستان های دولتی به شرکت های پخش دارو برخی از شرکت ها همکاری خود را با بخش دولتی متوقف کرده بودند.

این مقام مسئول در دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: با توقف همکاری از سوی شرکت‌های دارویی همچنان پیگیری برای تامین داروی بیماران خاص ادامه داشت و به موقع هم تحویل می شد اما در روزهای پایانی سال شرکت دارویی تحویل دارو را در قبال پرداخت بدهی اعلام کرد.

وی حجم بالای بدهی بیمارستان های دولتی به شرکت‌های دارویی را ناشی از عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای بیمارستان‌ها دانست و گفت: بیمه نه تنها حاضر به پرداخت بدهی های خود به بیمارستان‌های دولتی نیست بلکه از این راهکار دانشکده در تحویل به موقع داروی بیماران خاص نیز جلوگیری بعمل آورده است.

وی در خصوص پیگیری صورت گرفته توسط دانشکده علوم پزشکی برای حل این مشکل بیماران گفت: امروز نامه ای به شورای هماهنگی بیمه های استان مرکزی ارسال و در آن قید شده است که این اقدام مشکلات جدی را برای بیماران بوجود آورده است و خواستار تعیین تکلیف هستیم.

گازرانی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حل این مشکل بکار بستیم ولی در عین حال بیمارانی که داروی آنها تمام شده است با مراجعه حضوری به مدیریت دارو و غذا دانشکده علوم پزشکی ساوه با دریافت معرفی‌نامه‌، می توانند داروی مورد نیاز خود را از شهرستان قم تهیه کنند تا بتوانیم بزودی مشکل را حل کنیم.

عکس آرشیوی است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • کشف محموله دارو در زابل
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو