Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما- «کيهان کلهر»- آهنگساز و نوازنده‌ي برجسته‌ي کمانچه- دومين کنسرتِ خود را با همراهي «اردال ارزنجان»‌ در حالي روي صحنه برد که اين کنسرت را به «هنگامه اخوان» - پيشکسوت موسيقي قشقايي- تقديم کرد. او در کنسرت‌هاي اخير خود تصميم گرفته است هر شب از کنسرتِ خود را به هنرمنداني که شاگردان زيادي را تحويل جامعه هنري ايران داده‌اند، تقديم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کيهان کلهر و اردال ارزنجان تا دهم اسفندماه مشغول برگزاري کنسرتي بداهه هستند که با کمانچه و باغلاما اجرا مي‌شوند.
اين نوازنده‌ي برجسته‌ي کمانچه، در صحبت‌هاي کوتاهي در اين باره گفت: «شب گذشته کنسرت را به استاد بهمن رجبي تقديم کردم و امشب مي‌خواهم به يکي ديگر از استادان و پيشکسوتان موسيقي آن را تقديم کنم. از آنجايي که ما بيشتر روي صحنه و در حال اجرا هستيم، کارمان بيشتر در چشم است در حاليکه استاداني هستند که بدون سر و صدا مشغول فعاليت‌‌اند و سايه‌شان بر سر موسيقي ايران است. کار ما بيشتر اجرايي است در حاليکه کار اصلي را که تربيت شاگردان است به واقع آنها انجام مي‌دهند. از اين نظر اهميتشان بسيار زياد است و حق بزرگي حداقل بر سر جامعه موسيقي دارند. اين حق زماني بزرگتر مي‌شود که از يک خانم صحبت مي کنيم؛ هنرمندي که به واسطۀ بسياري از تنگ‌نظري‌ها بيست و چندسال است که فعاليت محدودي داشته و در عين حال دلسرد نشده است. او استعداد درخشاني در موسيقي ايراني بوده و هست و کماکان در حال تربيت شاگرد است. به همين دليل کنسرت امشب را به بانو هنگامه اخوان تقديم مي‌کنيم.» 
کيهان کلهر و اردال ارزنجان که پيش از اين بارها در کشورهاي مختلف از جمله ايران به اجراي قطعات پرداخته‌اند و آلبوم‌هايي از آثارشان را منتشر کرده‌اند، اين روزها بار ديگر در آخرين هفته‌هاي سال 96 روي صحنۀ تالار وحدت حاضر شده و به اجراي قطعات ‌مي‌پردازند. اين کنسرت همچون دفعات قبل در قالب بداهه‌نوازي است و قطعات با کمانچه و بائلاما اجرا مي‌شوند. کنسرت امشب تا نهم اسفندماه ساعت 21:30 و شب آخر (دهم اسفندماه) ساعت 18:30 خواهد بود.
اين دو هنرمند، اين کنسرت‌ها را در سانفرانسيسکو و ساراتوگا (مرکز هنرهاي مونتالوو) برگزار خواهند کرد. اگرچه «کيهان کلهر» در فعاليت‌هاي خود در خارج از ايران، با بسياري از آهنگسازان و نوازندگان فعاليت داشته است؛‌ اما به نظر مي‌رسد که همکاري او با «ارزنجان» بيش از هر نوازنده‌ي ديگري ادامه داشته و حالا نزديک 15 سال است که اين دو با يکديگر همکاري داشته و آن‌طور که به نظر مي‌رسد، زبان يکديگر را به خوبي درک کرده‌اند
.
«کلهر» پيش از اين درباره‌ي اين همکاري گفته است: «من هر زمان همکاري‌ام را با يک نوازنده شروع مي‌کنم، سعي مي‌کنم قبل از آن يک رابطه‌ي حسي با نوازنده برقرار کنم. من و ارزنجان وقتي اولين کارمان را با يکديگر ضبط کرديم، يک ماه بود که همديگر را مي‌شناختيم. من چند باري به ترکيه رفتم و درباره فرم و موسيقي و مسايلي از اين دست صحبت کرديم. بعد اين همکاري ادامه پيدا کرد و در حال حاضر دوستان بسيار خوبي هستيم. او جداي از اينکه موزيسين بزرگي است، انسان بزرگي نيز هست و در کنارش اوقات خوبي دارم و بسيار راحت هستم. طبيعتا با اين رابطه و راحتي که پيش مي‌آيد، ساز زدن هم راحت مي‌شود. تعارفات کنار مي‌رود. من با شجاعت حسين خان هم تا اندازه‌اي چنين رابطه‌اي دارم؛ اما رابطه‌ام با ارزنجان به گونه‌اي است که بعضي‌ وقت‌ها فکر مي‌کنم انگار يک نفر دارد، دو ساز مي‌زند. اين تجربه را من با هيچ نوازنده ديگري نداشتم. آنقدر من از ساز زدن کنار او لذت مي‌برم و به اندازه‌اي با ذهن همديگر آشنا هستيم که وقتي کنار هم مي‌نشينيم، اصلا لازم نيست به همديگر حتي نگاه کنيم. شما در آن دي‌وي‌دي تالار وحدت هم دقت کنيد، همين جريان حاکم است. اين موسيقي خودش مثل موج جلو مي‌رود و من از اين همکاري بسيار راضي هستم. فکر مي‌کنم بهترين دونوازيي است که من با يک نوازنده ديگر - چه ايراني و چه غيرايراني- انجام داده‌ام. رابطه من با نوازنده‌هايي که هميشه با آنها کار کرده‌ام يک رابطه متداوم بوده است. حداقل من خواستم اين طور باشد. اين مساله را در همکاري من با شجاعت حسين‌خان، يويوما، اردال ارزنجان، بروکلين رايدر و غيره مي‌توان مشاهده کرد. يعني پشت تمام اين همکاري‌هاي موسيقايي يک رابطه انساني هم وجود داشته . جز اين اگر باشد، حاضر به همکاري با نوازنده‌اي نيستم؛ چون دوست دارم شنونده‌ي اين آثار هم با من زندگي و پيشرفت کند و متوجه اين رابطه انساني پشت اين اثر باشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نشریه بیلد اعلام کرد که رالف رانگنیک با بایرن مونیخ به توافق رسیده و می‌خواهد برای فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند.

رانگنیک در حال حاضر تحت قرارداد فدراسیون فوتبال اتریش است و بایرن در صورت توافق نهایی باید بند فسخ قرارداد او را بپردازد.

نشریه معتبر اس‌ان آکتوئل در همین رابطه تایید کرد که رانگنیک به عنوان سرمربی جدید در آستانه پیوستن به بایرن مونیخ است و جزئیات قرارداد باید مشخص شود.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود که توافق نهایی این هفته صورت بگیرد اما بعید است تا پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید، این خبر اعلام شود.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال اتریش حداقل 10 میلیون یورو برای فسخ قرارداد رانگنیک می‌خواهد. قرارداد او تا سال 2026 اعتبار دارد.

این نشریه به نقل از منابع فدراسیون فوتبال اتریش تایید کرد که آن‌ها معتقدند که پرداخت این رقم هیچ مشکلی برای بایرن ایجاد نمی‌کند و آن‌ها آماده پرداخت غرامت هستند. به همین دلیل تیم ملی اتریش جستجو برای سرمربی جدید را آغاز کرده تا پس از یورو گزینه جدیدشان را معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه